A menys de 24 hores del ple municipal que ha d’aprovar la connexió del tramvia per la Diagonal en un primer tram —des de Glòries fins a Verdaguer—, el govern d’Ada Colau redobla la pressió sobre Esquerra Republicana per aconseguir el seu vot favorable.

La tinenta d’alcalde d'ecologia, urbanisme i mobilitat Janet Sanz ha comparegut en roda de premsa per defensar que el govern municipal “no llença la tovallola” i que per això ha fet una nova proposta a ERC: "és una proposta d’acord ampli” que contempla “inversió i gestió pública i un retorn, també públic (...) que enforteixi el transport de la ciutat”.  

El ple, pendent de l'acord

La tinenta d’alcalde espera que abans del ple de demà hi hagi un acord polític i ha obert la porta a retirar del plenari el punt que fa referència al tramvia. "L'objectiu és treballar per aquest acord ampli", ha sentenciat. El govern d'Ada Colau pretén d'aquesta manera mostrar que existeix un consens al voltant de la qüestió del tramvia. 

Demana a ERC que es defineixi

Sanz ha criticat que Esquerra Republicana no els hagi dit, oficialment, quina és la seva posició: “No sé si Esquerra ja ha decidit, independentment del model que es faci, que la seva posició és un no”. “Ningú entén que ERC no torni al si”, ha sentenciat, “sobretot després dels últims suports socials i d’entitats que ha tingut el tramvia”.

ERC manté el 'no'

Després de la roda de premsa de Janet Sanz, Esquerra Republicana manté que res no canvia. "No ha ofert res de nou i ha reconegut que la votació de divendres no suposa fer el tram ni aturar-lo", asseguren fonts del partit. "Escoltant els arguments contradictoris de Janet Sanz només ens omple de raons. Ha estat l'última escenificació de la campanya de pressing i demà votarem no, tal com havíem anunciat", sentencien. Una de les condicions que posaven els republicans per donar el seu vot favorable és la signatura d'un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità que especifiqui a on es dirigeixen els beneficis de la inversió. Avui, ha proposat a Colau que si no s'obté aquest conveni, es destini el pressupost de les obres del tramvia, a les obres pendents de la xarxa de metro i Ferrocarrils de la Generalitat. Entre aquestes obres hi hauria la L9 i la L10, la L4 de La Pau a La Sagrera, la L2 de Paral·lel a Zona Franca i la connexió de FGC entre Espanya i Gràcia.