El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha anunciat avui que ha reforçat el jutjat número 13 de Barcelona, que persegueix el referèndum de l'1 d'octubre, amb un jutge de reforç.

L'acord és una decisió de la comissió permanent del CGPJ per tal que el titular del jutjat, Juan Antonio Ramírez Sunyer, es dediqui en exclusiva a la instrucció relacionada amb el referèndum.

Ramírez Sunyer ha quedat per això deslliurat de celebrar judicis per delictes lleus, dels quals s'ocuparà el jutge de reforç, Pablo Jesús Alonso García, fins ara titular del jutjat d'instrucció número 13 de Badalona.

El CGPJ ha justificat el reforçament "per la complexitat i per l'elevat nombre de persones investigades -més de 30- i de parts personades: Fiscalia, Advocacia de l'Estat, una acusació popular i una acusació particular".

Ramírez Sunyer ja va prorrogar la causa per la seva complexitat, cosa que li permet prolongar la investigació fins al febrer del 2019, com a màxim, dos anys després de l'obertura del cas.