Vuit milions d'euros per propagar un lema arreu del món, sobretot a Europa: 'Et mereixes Espanya'. Amb dosi de patriotisme i amb la intenció de trencar mites com fer la migdiada o ballar sevillanes, el govern espanyol vol apropar les excel·lències de l'Estat amb altres imatges o moments que fomentin el turisme. La ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va presentar la campanya que també té la seva traducció a l'anglès: 'You deserve Spain'

La campanya està dissenyada per reforçar el posicionament d'Espanya com a destinació de vacances dels principals mercats emissors, el Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Suècia, Països Baixos i Polònia, i respon a l'excepcional situació causada per la pandèmia. Amb aquesta campanya, es pretén atraure el turista internacional superant tres resistències: decidir viatjar, fer-ho fora i, finalment, aconseguir que triï Espanya com a destinació de les seves vacances. La seva difusió, que comença avui, es farà principalment a través de les xarxes socials però també en alguns mitjans de comunicació estrangers i publicitat en mobiliari urbà, autobusos o pantalles gegants en llocs emblemàtics. A tall d'exemple, al Piccadilly Circus de Londres o en tres autobusos alemanys a Colònia, Düsseldorf i Frankfurt.

Amb aquest nou lema, es canvia pel de l'estiu del 2020: 'Espanya t'espera'. Ara, en els espots es pot veure a gent en els seus domicilis simulant la pràctica de senderisme damunt d'una cinta de córrer, cuinant sense gaire èxit o practicant surf en una taula sobre el terra. I aquestes mateixes persones, posteriorment, realitzant les mateixes activitats esportives en diferents escenaris naturals de l'Estat o gaudint de la gastronomia local.

120521 te mereces espana 2021

Cartell de campanya 'Te mereces España' del govern espanyol

La ministra Maroto assegura que l'eslògan és "sinònim de confiança, qualitat i seguretat", i forma part del conjunt de missatges que el govern "desitja traslladar d'Espanya perquè els turistes superin les seves reticències" a viatjar i reivindica: "Espanya ja està preparada per obrir-se a al món". Aquest posicionament contrasta amb el que un dels seus principals mercats, el britànic, té sobre l'Estat.

El govern de Boris Johnson alerta de "l'alt risc" de viatjar-hi i tampoc situa en la zona verda les Illes Balears ni les Canàries. De fet, només dotze països i territoris han entrat en l'anomenada lista verda, on s'inclouen Portugal, Israel, Nova Zelanda, Austràlia, Singapur i les petites illes Fèroe. Les quatre destinacions principals, Espanya però també França, Itàlia i els Estats Units, es troben entre els exclosos.

Fotografia de portada: la ministra d'Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, presenta la campanya per atraure el turisme.