El CAC ha estirat les orelles al Govern per la campanya "Tenim clara la nostra destinació", emesa per TV3 el 7 de març i tant per Catalunya Ràdio com per RAC1 el 8 de març. En un acord d'aquest dimecres, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha considerat que la campanya inclou "missatges no permesos que destaquen la gestió de l'executiu català". "La campanya no s'adequa a la normativa perquè destaca la gestió o els objectius assolits per la Generalitat en diferents aspectes relacionats amb l'obra de govern", ha afegit.

En l'anunci televisió hi apareix un tren que avança mentre una veu en off i unes sobreimpressions enumeren fites suposadament aconseguides pel Govern, fent-se seus alguns assoliments com l'amnistia, el procés d'oficialitat del català a la Unió Europea i el seu ús al Congrés dels Diputats. "El discurs es reforça amb diverses expressions en primera persona del plural que només es poden associar amb l'acció del Govern de la Generalitat", ha indicat l'autoritat reguladora, com venint a dir que la campanya exclou el paper que han tingut altres forces polítiques com Junts a l'hora d'aconseguir aquestes fites.

Petició a la CCMA i RAC1 per retirar-lo

Així, el CAC ha demanat tant a la CCMA com a RAC1 la retirada de la campanya. Concretament, els ha reclamat "el cessament immediat o modificació" dels anuncis. Si bé ha recordat que els prestadors dels serveis de comunicació audiovisuals no incorreran en responsabilitat administrativa quan emetin comunicacions comercials elaborades per persones alienes al prestador i que suposin una infracció d'acord amb la normativa vigent sobre publicitat, l'autoritat reguladora sí que ha insistit en el fet que "el precepte mateix preveu que en aquests supòsits el prestador haurà de cessar en l'emissió d'aquesta comunicació comercial al primer requeriment de l'autoritat audiovisual".

El CAC cita dues lleis per fonamentar la seva decisió: la Llei 13/2022, de 7 de juliol general de comunicació audiovisual (LGCA), que estableix que les comunicacions comercials relatives a publicitat institucional es regeixen per la seva normativa específica; i la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya (LCA) estableix, a l'apartat 2 de l'article 109, que estableix que la publicitat institucional no pot promoure ni desenvolupar campanyes que tinguin com a finalitat destacar la gestió o els objectius assolits pels poders públics. "En el mateix sentit, la Llei de l'Estat 29/2005, de 29 de desembre, de publicitat i comunicació institucional, que té el caràcter de legislació bàsica, estableix la mateixa restricció", ha afegit.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!