La consellera de Presidència, Elsa Artadi, ha volgut aïllar el Govern de la nova crisi que s'ha obert entre JxCat i ERC al Parlament, arran de la decisió del president Carles Puigdemont de recórrer al TC la decisió de la Mesa de no permetre la delegació del seu vot a la Cambra.
Durant la roda de premsa posterior a la reunió de l'executiu, Artadi ha insistit a circumscriure el recurs davant del TC a "un tema tècnic legal per poder arribar a la justícia europea". Perquè per poder recórrer al Tribunal d'Estrasburg cal esgotar abans totes les vies a l'Estat espanyol. "No s'ha tractat en el Govern d'avui perquè no ha generat tensió dins del Govern", ha reblat.
Això no obstant, al llarg del matí, republicans i JxCat han fet evident les discrepàncies arran d'aquest tema i fins i tot s'han acusat mútuament de mentir.
Precisament, quan el Parlament va haver de pronunciar-se sobre la interlocutòria del jutge Pablo Llarena en que demanava la "suspensió temporal" dels presos polítics i de Puigdemont un cop acabada la instrucció, l'acord de govern entre JxCat i ERC va viure el seu pitjor moment. El president, Quim Torra, i el vicepresident, Pere Aragonès, van haver de comparèixer a la galeria gòtica del palau de la Generalitat per demostrar que s'havien superat les esquerdes.
D'altra banda, la consellera ha confirmat que es manté la reunió amb la vicepresidenta Carmen Calvo prevista per aquest divendres. L'objectiu és concretar els dos àmbit de diàleg entre el govern espanyol i el català, en el marc del qual la Generalitat reclama una mesa de partits on estiguin asseguts el PSOE i Podemos a més d'un observador imparcial per plantejar una sortida política la conflicte català.
La consellera ha assegurat que això és també el que es va parlar la setmana passada a Madrid, per la qual cosa ha expressat la sorpresa davant del fet que des de la Moncloa es parlés d'una taula de partits amb el PSC en comptes del PSOE.
Pel que fa els pressupostos, Artadi ha explicat que les converses amb els comuns han avançat de manera sectorial i l'acord final està pendent d'una reunió de valoració conjunta del projecte la setmana vinent.
El Govern ha aprovat en la reunió d'avui el decret per fer efectiu el retorn als funcionaris de la primera part de la paga extra del 2013 aquest trimestre. El decret inclou també l'increment retributiu dels treballadors públics en un 2,25% en la nòmina de gener, tal i com es va acordar en la mesa de negociació dels empleats públics.