L'advocat de Clara Ponsatí, Aamer Anwar, ha criticat durament la posició del nou president del govern espanyol, Pedro Sánchez, en relació als presos polítics i exiliats assegurant que no accepta que "simplement es transfereixin presoners". Per ell, l'única solució és política i passa per "l'alliberament de tots els ostatges polítics i la retirada de les euroordres perquè els exiliats puguin tornar" a Catalunya.

Anwar creu que un cop això hagi passat, "les negociacions reals ja podran començar", ja que si no, "és com si algú t'estigués apuntant amb una pistola al cap i et digués 'ara negociarem'". L'advocat de Ponsatí ho ha afirmat aquest dijous a la conferència inaugural de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE).

Anwar també ha criticat que és "surrealista" que "l'ús de la força d'un Estat es faci servir per reprimir la democràcia" i ha avançat que l'equip jurídic de Ponsatí té la intenció de portar alguns dels ministres del govern de Rajoy davant dels jutjats d'Escòcia.