Més de 8.500 dansaires s'han reunit avui al voltant del llac de Banyoles per ballar la "Sardana per la Llibertat". L'acte, convocat per entitats sobiranistes del Pla de l'Estany, amb el suport del Foment de la Sardana, ha comptat amb la participació dels familiars de presos i exiliats.
Amb aquesta iniciativa, els sardanistes han volgut "tenyir amb color de la llibertat" aquest indret emblemàtic, denunciar la "involució democràtica" que es viu a l'estat espanyol i donar suport als presos. Els dansaires han ballat Vent d'octubre, composta per a l'ocasió per Paco Viciana i amb lletra de Josep Navarro Santaeulàlia, i Somni, de Manel Saderra.
La diputada de Junts per Catalunya Gemma Geis ha volgut remarcar la importància de la simbologia de l'acte: "Tothom s'agafa de la mà i de manera conjunta s'exigeix la llibertat dels presos i exiliats com ho vam fer l'1-O. Aquest és el camí", ha destacat.
