El futur inquieta, però al món implacable dels negocis els protagonistes de la nova economia gaudeixen d'una clemència poc usual. Aquest és el cas d'Elon Musk, els primers prototips de Tesla del qual van fer pensar als analistes que els seus projectes circulen a gran velocitat encara que sobre terreny poc ferm. Però el temps s'ha accelerat.

L'emprenedor té un increïble talent per crear l'esdeveniment. A finals de juliol va presentar a la fàbrica de Fremunt (Califòrnia), en una cerimònia que a molta gent va recordar el lliurament dels Oscar a Hollywood, el Tesla Model 3, que després dels dos bòlids esportius anteriors, els models S y X, va adreçat a un públic més ampli. Els primers compradors van ser empleats de la factoria.

En aquest cas, Musk es juga el futur a la indústria de l'automòbil. Compta amb assolir un objectiu de producció de 500.000 exemplars a partir de 2018, per als quals ha acceptat reserves de compra en aquelles dates. Aquesta aposta serà testada per Wall Street, on Tesla està valorat en 52.000 milions de dòlars per sobre de General Motors.

Musk es juga el seu futur en la indústria de l'automòbil. Compta amb assolir un objectiu de producció de 500.000 exemplars a partir de 2018

Però el multiempresari no es queda aquí, ni tan sols en el cotxe automàtic, sobre el qual ha assegurat que tots els seus automòbils "tindran els equipaments materials necessaris per ser totalment autònoms", una cosa que els experts consideren llunyana.

Amb Space X, Musk vol anar a Mart, el planeta vermell. El primer vol habitat s'haurà de fer el 2025. L'enginyer creu que la Terra aviat no serà habitable i prova de fer de l'home un ésser interplanetari.

Mentrestant, i per reduir distàncies, prepara Hiperloop, un transport interurbà ultraràpid que permet viatjar en càpsules lliscant per levitació en tubs elevats, a velocitats dues vegades superiors a les d'un avió. Davant dels escèptics, ha advertit que té un contracte verbal acordat amb l'Administració Trump per unir Nova York i Washington en 29 minuts.

Hiperloop, un transport interurbà ultra ràpid que permet viatjar en càpsules lliscant per levitació en tubs elevats, a velocitats dues vegades superiors a les d'un avió

El fundador de Tesla també ha presentat a Austràlia un projecte per a la fabricació d'una bateria gegant d'emmagatzemament d'energia renovable, capaç de subministrar electricitat a 30.000 llars en hores punta o en cas de caiguda del sistema elèctric, que fins ara funcionava en un 63% gràcies al carbó, el predomini del qual comença a declinar.

Però potser encara crida més l'atenció el projecte de la seva nova start up Neuralink, que desenvolupa una tecnologia que permet augmentar les capacitats del cervell humà i comunicar amb les màquines. Elon Musk tem que la intel·ligència artificial superi la intel·ligència de l'home i les "màquines pensants" es girin contra ell. Creure que es pot construir una màquina més intel·ligent que tu és "un error darwinià bàsic", diu l'expert Nick Bostom.

No obstant això, a Düsseldorf, on el 2015 es va celebrar "la primera fira mundial del ciborg", Musk va dir el 2015 que "ho farem i realment hi anem al darrere". Segons alguns participants, a la fira hi havia gent amb imants, xips i altres dispositius implantats als dits o als braços. Davant de la negativa dels metges, la cirurgia és duta a terme per veterinaris i tatuadors. Qui estigui interessat en aquestes qüestions ja té una pista per seguir la possible evolució del cíborg. De fet, ja hi ha tatuatges amb música.