El periodisme esportiu ha tingut una injusta mala fama. D’aquest món n'han sortit alguns dels millors comunicadors d’aquest país, mestres, referents i cronistes. La llista és llarga. Havia posat noms i els he tret perquè em sembla injust, però deixo el de Ramon Besa per lamentar que ni m’hagi donat classes ni hagi treballat mai amb ell. Potser és veritat que el tòpic de cantar minut i resultat no sembla massa complicat, però feu una reflexió, per exemple, sobre què significa a 31 d’agost del 2023 seguir l’actualitat del Barça i parlar-ne amb coneixement de causa. Com a aficionat, jo ja no sé qui està inscrit i qui no per jugar la lliga. Ja no sé si es pot complir el fair play financer ni què és exactament. Ignoro ja qui queda a l’estructura directiva del club. No sé quantes palanques s’han fet ni qui les ha fet ni què són. I no entenc què ha opinat, i perquè, el Barça sobre el cas Rubiales. Avui, per informar bé del Barça no només has de tenir fonts i escriure bé, has de saber de batalles culturals, entorn, famílies, geografia, dret, tecnologia i economia. Com a mínim. I no per sumar, no. Has de saber d’enginyeria financera

Avui, per informar bé del Barça no només has de tenir fonts i escriure bé, has de saber de batalles culturals, entorn, famílies, geografia, dret, tecnologia i economia

Llegeixo que el Barça establirà la seu de la seva filial de producció audiovisual i contingut digital —Barça Media— als Països Baixos per cotitzar al Nasdaq nord-americà. Diuen que és la mare de totes les palanques. Es veu que s’ha arribat a un acord amb Mountain Partners. Es veu que és una firma especialitzada en inversions en companyies tecnològiques i sectors emergents. Es veu que es crearà una SPAC, que es veu que és una companyia amb un propòsit especial de compra. Es veu que el principal accionista és l'empresari alemany Cornelius Boersch, però que, ara com ara, l'operació està en mans de quatre fons actius a Wall Street: Calamos Investment Trust, Highbridge Capital Management, Saba Capital Management i Glazer Capital. Es veu que Barça Media és la societat que engloba tots els actius de producció audiovisual i contingut digital del Barça i està valorada en uns 1.000 milions de dòlars. Es veu que l’acord de fusió englobarà el que ara és Barça Vision, Barça Studios i Barça eSports, i serà dirigida per Toni Cruz. Es veu que tindrà els continguts audiovisuals (entrevistes, fotografies, documentals, sèries de ficció, espectacles en viu, pòdcasts, retransmissions de ràdio), tokens (és a dir, criptomonedes del Barça), NFT (actius digitals no fungibles), avatars, continguts per explotar en plataformes de realitat virtual, realitat augmentada o al metavers.

Jo ja els planyo, als periodistes que segueixen el Barça. Em pensava que la proposta de Feijóo a Sánchez per fer-lo president durant dos anys era incomprensible. Res al costat del club en qüestió. Això del Barça s’entén menys que l’anunci del lampista que fa enfadar la mestressa per un tall de fuet, que fer servir una frase del Zona zàping per a una campanya de prevenció d’accidents de trànsit o saber en quin número de cervesa concret un creatiu publicitari va trobar la relació entre "fuck off" i "foc off".