Va ser fa ja un temps quan, segurament per sorpresa per a molts tenint en compte les estratègies que estaven seguint altres marques prèmium, a Volvo van assegurar que la seva intenció no era cap altra que la de convertir-se en una marca 100 × 100 elèctrica a partir de 2030.
Es pot tenir en compte que, fa tot just uns anys, molts fabricants donaven per fet que els cotxes elèctrics anaven a anar guanyant popularitat de forma constant i que, per tant, apostar bona part dels seus recursos al desenvolupament de models elèctrics era una decisió més que encertada.
Tanmateix, la realitat ha demostrat ser molt diferent. Per molt que hi hagi models 100 × 100 elèctrics que estan triomfant, i molt, a nivell mundial, en global els models elèctrics continuen estant molt per darrere dels models amb motors de combustió tradicional, d'allà uns fabricants que hagin decidit canviar de plans en aquest sentit.
Volvo sap que els elèctrics no han triomfat com s'esperaven
En el cas de la marca sueca, de moment continuen apostant pel mateix pla, és a dir, convertir-se en una marca elèctrica a partir de 2030. Això sí, com han apuntat des del mateix fabricant, continuen apostant també per motors de combustió amb diferents graus d'hibridació.
"La transició completa a l'electricitat portarà temps a causa de les diferents situacions dels diferents mercats mundials. Continuarem invertint en el desenvolupament de propulsors híbrids endollables i MHEV, ja que continuen sent molt populars entre els clients", ha apuntat recentment el CEO de Volvo, Jim Rowman.
En aquest sentit, per molt que el Volvo EX30 s'hagi convertit en una de les millors apostes de la marca i les seves xifres de vendes estan sent més que notables, des de la marca saps molt bé que serà molt difícil que les seves xifres de vendes vagin en augment tenint en compte el panorama dels elèctrics a nivell mundial. D'altra banda, per molt que n'hi ha molts van lloar al EX90 quan es va presentar, tot sembla indicar que un SUV familiar elèctric i prèmium no té gaires números de triomfar tal com és el mercat actualment.
Veurem fins a quin punt a la marca sueca continuen apostant per aquesta estratègia o, tal com han anunciat recentment altres fabricants com és el cas de Ford, Audi o Mercedes, els suecs opten per retrocedir diversos passos i reconfigurar la seva estratègia de cara a mitjà i llarg termini.