Com bé saben tant a Volvo com en la resta de fabricants que en els últims anys han apostat de forma evident pels models 100 × 100 d'elèctrics, aquesta aposta ha estat una aposta arriscada ja que, a diferència del que molts creien, aquest tipus de cotxes no està tenint la implantació que molts esperaven, almenys en la immensa majoria de mercats europeus.

No és casualitat llavors que fabricants tan potents com el suec així com altres fabricants prèmium com Mercedes o BMW hagin reconegut que el millor és fer un parell de passos enrere en la seva aposta pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics i continuar apostant també pels cotxes amb motor de combustió, encara que això no significa que la seva aposta pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics continuï entrant en els seus plans.

 

En aquest sentit, tan sols fa falta veure una de les últimes novetats de la marca sueca, el nou Volvo ES90, una berlina 100 × 100 elèctrica que apunta a convertir-se en tota una referència en el seu segment, encara que difícilment aconseguirà unes excel·lents xifres de vendes atesa la seva mida, el seu preu i, sobretot, el seu tipus de motor.

Volvo continua apostant per les berlines tradicionals

No és casualitat llavors que, per molt que el fabricant estigui enfocat en la promoció i en el bon rendiment comercial de la seva nova berlina elèctrica, la marca ja decidit continuar apostant per una versió de combustió, en aquest cas per actualitzar el Volvo S90, la seva berlina més luxosa que ha rebut una actualització en la qual han canviat alguns aspectes a nivell de disseny i s'ha actualitzat també referent a tecnologia.

En aquest cas estem davant d'una berlina que continuarà comptant amb mecàniques de combustió amb sistema de micro hibridació lleugera així com amb una versió híbrida endolla parli que segurament es converteix en la més recomanable.

 

Això sí, si bé és cert que molts esperen amb ganes que la marca posi a la venda aquesta actualització a Europa, des de Volvo asseguren que els seus plans passen perquè aquest model es posi a la venda primer a la Xina i després es posi a la venda en alguns mercats seleccionats, deixant així molt poques pistes sobre si aquest model es posarà a la venda o no a Europa.