Volvo ha estat una de les marques que m'has apostat pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics en els últims anys, una aposta que ha tingut grans encerts com pot ser el reeixit EX30 però també fracassos tan evidents com que està protagonitzant ara un model que no és la venda a Europa però que havia de convertir-se, o almenys això pensaven a la marca sueca, en tot un referent en la seva categoria al mercat xinès, el mercat més important a nivell mundial no tan sols quant a vendes de cotxes en general sinó també quant a vendes de cotxes 100 × 100 d'elèctrics.
El model en qüestió no és cap altre que el EM90, un enorme monovolum 100 × 100 elèctric que representa el més top de la marca sueca referent a la tecnologia, espai, habitabilitat i luxe, un model que, tenint en compte que el mercat xinès sempre ha estat molt favorable a aquest tipus de cotxes, tenia molts números de ser una referència a la Xina, però les xifres de vendes que porta en aquest 2025 estan provocant que siguin molts els que donen per fet que la marca sueca l'eliminarà tard o d'hora del catàleg del gegant asiàtic.
El Volvo EM90 és un fracàs
Pugues opinió que portar tan sols 140 matriculacions d'aquest model el que portem d'any a la Xina és una xifra ridícula comparat amb alguns dels models més venuts del gegant asiàtic, però cap tenir en compte que som davant d'un cotxe que costa més de 110.000 € i que, per mida i tipologia, no és que sigui precisament un cotxe destinat a la immensa majoria de conductors xinesos.
El problema en aquest cas és que, per molt que sigui un model molt top, que compti amb l'últim en tecnologia de la marca sueca i que compti amb una carrosseria que té molt més èxit a la Xina que la immensa majoria de mercats a nivell mundial, s'enfronta a multitud de rivals fabricats per marques xineses que, com bé saben en la immensa majoria de fabricants nord-americans, europeus, japonesos i coreans, continuen sent la primera opció del seu mercat natal.
De moment la marca sueca no s'ha pronunciat sobre això, però no seria estrany llavors que, atesa l'enorme inversió que van fer per al desenvolupament d'aquest model i els pocs beneficis que està generant, Volvo decidirà carregar-se definitivament un model que ha representat un dels seus grans fracassos en els últims anys, almenys de moment.