No és que sigui precisament cap secret que el Volkswagen Golf GTI i passa per ser tota una referència entre els compactes esportius a Europa des de fa ja molts anys. Això sí, tampoc no és que sigui cap secret que en els últims temps la marca alemanya ha decidit fer un salt endavant i convertir-se en un dels fabricants generalistes que més està apostant per l'eficiència als seus motors i també per anar ampliant cada vegada més la seva gamma de cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

En el cas del Golf, per molt que en la generació anterior sí que arribar a una versió 100 × 100 elèctrica, en l'actual la versió més eficient en aquests termes és la que compta amb un motor híbrid endollable, una versió que compta a més amb la seva pròpia versió esportiva anomenada Volkswagen Golf GTE.

 

Una versió perfecta per a aquells que vulguin comptar amb un motor potent i interessant, en el seu cas amb 272 cavalls de potència, però que alhora vulguin abraçar, encara que sigui d'una forma més subtil que amb un 100 × 100 elèctric, la conducció elèctrica, entre altres coses perquè aquest model permet conduir ni més ni menys que fins a 131 km sense gastar una gota de gasolina segons el cicle d'homologació WLTP.

El Volkswagen Golf GTE és un compacte molt top, però no és barat

Sent com és la versió més esportiva d'aquesta variant híbrida, aquest GTE arriba molt ben dotat també en el que es refereixi equipament i tecnologia, sent una opció perfecta per a aquells que busquen no tan sols esportivitat al volant sinó també molt bones qualitats i molta tecnologia a les seves mans.

Més enllà que a més arriba associat al tan lloat canvi DSG de sis velocitats del grup Volkswagen com el gran argument de venda d'aquest nou Golf GTE és el seu bateria de gairebé 20 kW hora que li permet tenir més de 130 km d'autonomia, una xifra que permeti cobrir la immensa majoria dels trajectes diaris sense gastar una gota de gasolina i, a més, comptar al seu torn amb 272 cavalls de potència al seu motor que permeten una conducció molt dinàmica quan el conductor així ho vulgui.

 

Problema que té aquest model és que, com era d'esperar, no és que sigui precisament barat, amb un preu de partida que voregen els 50.000 €. Evidentment en Volkswagen saben que no serà la versió més venuda d'aquest Golf, però si el pressupost no és ajustat i la idea és fer-se amb un model polivalent, eficient, ben dotat en tots els sentits, esportiu i amb un disseny neutre però alhora molt modern, aquesta versió GTE del Golf és una de les millors opcions ara a Espanya.