Si alguna cosa ha caracteritzat sempre Volkswagen és que ha estat una marca molt racional en totes i cada una de les seves decisions. No és casualitat així que els alemanys siguin una de les marques més venudes a nivell mundial.

Un dels punts forts de la marca alemanya és que, movent-se en un terreny que es queda a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium, té cert marge d'error a l'hora de prendre certes decisions. Això sí, com bé saben els que segueixen amb atenció totes i cada una de les novetats de la marca, no és precisament gaire habitual que en Volkswagen s'equivoquin.

I un dels millors exemples en aquest sentit és el que està passant amb un dels seus models que, anys enrere, podia presumir de ser un dels més venuts tant a Espanya com a Europa: el Volkswagen Passat.

 

Un Passat que durant anys va ser un de les berlines semi prèmium amb millors xifres de vendes al vell continent i un dels emblemes de Volkswagen a Europa. El problema en el seu cas és que, davant de l'evident auge dels SUV, aquest model ha anat perdent força a poc a poc en els últims anys.

La seva caiguda en vendes ha estat tal que no han estat pocs els que han apuntat en els últims mesos dels alemanys prendrien la decisió final de carregar-se definitivament al que havia estat una de les seves icones durant molts anys.

Volkswagen ja treballa en un nou Passat que tan sols comptarà amb la versió familiar

Tanmateix, com bé es va saber fa ja uns mesos gràcies a una filtració, la marca alemanya ha decidit donar continuïtat a aquest model. Això sí, no ho farà amb les carrosseries habituals, sinó que centrarà tots i cada un dels seus esforços a la carrosseria familiar d'aquest Passat.

No és casualitat que és la marca aposti precisament per aquest tipus de carrosseria en el seu Passat, entre altres coses perquè, com bé saben els alemanys, aquest tipus de model continua tenint molt èxit en països del nord Europa, com són el cas de Noruega, Finlàndia, Alemanya o Suècia.

La idea de Volkswagen no és llançar una nova generació del seu Passat, sinó aprofitar l'actual per llançar una nova versió del seu Passat Variant, la variant familiar d'aquesta berlina. Així, malgrat que arribarà amb evidents canvis estètics i moltes millores quant a tecnologia, la base continuarà sent la mateixa.

 

Quant als seus motors, els alemanys continuen apostant per versions de gasolina, dièsel, i una versió híbrida endollable per als quals busquen l'etiqueta ZERO de la DGT. Tenint en compte que aquest model es presentarà a finals de 2023 i que es posarà a la venda el 2024, no seria estrany que els propers mesos arribaran novetats sobre un Passat Variant que, sens dubte, molts donaven ja per mort fa uns mesos.

Falta saber fins a quin punt les vendes d'aquest futur model tindran o no una importància vital a l'hora que la marca continuï apostant per un tipus de carrosseria que, a diferència del que passava fa anys, no passa pel seu millor moment.