No és que sigui precisament cap secret que, per molt que Volkswagen sigui una marca generalista, els alemanys poden presumir de ser un esglaó per sobre de la immensa majoria dels seus rivals directes quant a la qualitat i el preu dels seus models. De fet, posicionar-se a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium és el que ha ajudat la marca alemanya convertir-se en un dels referents a nivell mundial.

Si bé és cert que els que van a un concessionari de Volkswagen no ho fan precisament a la recerca de gangues, sinó més aviat a la recerca de models amb un bon estatus dins del mercat i amb una qualitat per sobre de la mitja, això no significa que de tant en tant el fabricant alemany no opti per aplicar una sèrie d'interessants descomptes alguns dels seus models per competir amb els generalistes més venuts a Europa.

 

I això és el que està fent ara amb el SUV més barat de la seva gamma, el Volkswagen T-Cross, un model que, si bé és cert que comparteix segment amb els seus germans T-Roc i Taigo, té unes dimensions més reduïdes i un preu més baix, entre altres coses perquè va destinat a un públic potser més jove.

El Volkswagen T-Cross és ara un dels models més interessants del seu segment

La idea de la marca amb aquest descompte no és cap altra cosa que, al marge d'intentar diferenciar a aquest model respecte al T-Roc i al Taigo, posar en un compromís alguns dels SUV més venuts de la seva categoria, com són el Peugeot 2008, Toyota C-HR o al Citroën C3 Aicross.

És per això que han decidit aplicar un descompte que deixa a la versió que arriba amb un motor de gasolina 1.0 TSI de 95 cavalls de potència associat amb canvi manual de sis velocitats i encara equipament de sèrie més que completo, el denominat Advance, per poc més de 22.000 €.

 

És més que evident que existeixen opcions en aquest segment més barates que aquest T-Cross, però es pot destacar que, com sol ser habitual en els models de Volkswagen, aquest model pot presumir de tenir una qualitat major quant als seus materials, prestacions i equipament, per la qual cosa al final en moltes ocasions val la pena pagar aquest petit sobrecost que sempre fixa la marca alemanya en els seus models.

Veurem, això sí, i més tenint en compte l'èxit dels seus dos germans de segment, si aquest T-Cross, a base d'una oferta tan interessant com aquesta, aconsegueix o no el seu propòsit i li roba vendes a alguns dels models més venuts de la seva categoria.