Volkswagen pot presumir de ser un dels fabricants amb més quota de mercat a nivell mundial en els últims anys. Un fabricant que ha basat el seu èxit a saber llegir molt bé quin tipus de models poden triomfar a cada mercat. En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, la marca alemanya ha apostat en els últims anys per potenciar la venda dels seus SUV, la carrosseria de moda al vell continent.

De fet, Volkswagen va ser una de les primeres marques generalistes que, després de comprovar l'èxit que tenien aquest tipus de models a les marques prèmium, va decidir apostar pels SUV al seu catàleg. I ho va fer amb un model que va aparèixer al mercat el 2002, el Touareg, el seu primer SUV.

 

La idea del fabricant era molt senzilla: posar al mercat un model que, com ocorria|passava en el seu cas amb el Golf o amb el Passat, seguís els passos de les prèmium alemanyes però, estant com estava un esglaó per sota quant a qualitat, no tingués preus tan alts com els dels Mercedes, Audi o BMW.

Així, el Touareg es va convertir en un dels models més reeixits de Volkswagen en la dècada dels 2000, i va ser el model que va obrir el camí per a la futura arribada d'altres models com el Tiguan o el T-Roc i T-Cross, ja de segments inferiors.

El Volkswagen Touareg, un SUV prèmium amb un preu per a molts massa elevat

El curiós del cas és que, si bé és cert que les seves vendes estan anys llum de les que aconseguia fa un temps, Volkswagen no ha renunciat a aquest model. És més, ha volgut fer d'ell una opció fins i tot més prèmium que les primeres generacions. Així, tal com podem veure en quecochemecompro.es, la versió d'accés d'aquest model té un preu del meu més ni menys que 75.100 €.

 

Evidentment estem davant del SUV més ben dotat en tots els sentits de la marca alemanya, però no són pocs els que, amb un preu alt com el que té, prefereixen pagar una quantitat similar per fer-se amb un model de Mercedes, BMW o Audi, d'una mida inferior però d'una qualitat superior.

Falta saber fins a quin punt Volkswagen continuarà comptant en un futur amb un model que va ser clau i determinant en un moment important per a la marca però que ara, com bé saben el fabricant, està ja de capa caiguda i ha deixat de ser motiu d'alegria als concessionaris de la marca germànica.