Volkswagen és un dels fabricants que més està apostant per la transició del seu catàleg cap a una opció en què els models 100% elèctrics cobren cada vegada més protagonisme. De fet, com han fet també diverses marques prèmium com Mercedes o Audi, la marca alemanya ha optat per llançar una línia paral·lela de models elèctrics amb un llenguatge de disseny propi i una de denominació pròpia: la família ID.

Si bé és cert que el fabricant sap molt bé que, almenys al nostre país, la quota dels models 100% elèctrics segueix sent molt menor respecte a la dels models amb motors de combustió i fins i tot a la dels híbrids, també saben molt bé que cada vegada hi ha més gent que aposta pels models elèctrics, entre altres coses perquè, a la llarga, acaba sent una inversió més rendible.

 

És per això que, tenint en compte que hi ha diversos models que poden comparar-se per un preu dins de les dues gammes de Volkswagen, molts dubten entre comprar, per exemple, el Volkswagen ID.4 o l'opció híbrida endollable del Volkswagen Tiguan, dos models amb dimensions similars però amb mecàniques molt diferents.

La comparativa de dos SUV diferents però amb un preu molt similar

Si ens centrem en els preus, tal com podem veure en quecochemecompro.com la versió d'accés de l'ID.4 parteix, gràcies a tots els descomptes aplicats de la marca, així com als ajuts del Pla MOVES, per sota dels 42.000 €. Pel que fa al Tiguan, la versió més senzilla i que compta amb un motor híbrid endollable té un preu de només 1.000 € més, per la qual cosa les diferències són mínimes en aquest sentit.

 

A l'hora d'escollir quin dels dos models és millor, cal tenir en compte quin tipus de conducció es farà amb cada un d'ells. Si bé és cert que el Tiguan, gràcies a comptar amb un motor híbrid endollable, pot presumir de tenir més de 50 km en autonomia 100% elèctrica, el punt fort d'aquest tipus de motors és que, un cop s'acaba l'autonomia elèctrica, entra en joc el motor de combustió, així que no hi ha cap problema pel que fa a l'autonomia i, per tant, es posiciona com un model perfecte per a viatges llargs.

Quant a l'ID.4, tot i que pot planificar els viatges amb antelació i tenir en compte els punts de recàrrega, hem de destacar que, per molt que tingui una autonomia de més de 500 quilòmetres, és un model que, pel tipus de motor que té, està pensat més que res per a conduccions urbanes o interurbanes.

Això sí, tenint en compte que el manteniment dels elèctrics és molt menor i que el cost de recarregar un elèctric és molt menor que el de carregar combustible en un motor de gasolina, el model elèctric acaba sent una opció més rendible a llarg termini.