No és que sigui precisament cap secret que és un dels models que més ha donat de què parlar en els últims temps a Europa ha estat el nou Renault 5, una de les grans propostes de la marca francesa al terreny dels utilitaris elèctrics.
I és que el fabricant, com bé podem veure en les imatges, no ha fet cap altra cosa que ressuscitar al seu famós utilitari convertint-lo en un model elèctric en el qual conviuen la modernitat i l'essència del passat amb un disseny ja icònic i que apunta a convertir-se en una de les seves millors armes per aconseguir moltes vendes.
No se sap fins a quin punt aquest model complir encara no les expectatives, però el cert és que, veient el nombre de reserves que ella té aquest petit elèctric, sembla evident que la marca francesa ha encertat. Això sí, com molts esperaven, no ha estat cap altra quin Alpine, la marca associada a Renault, la que ja ha anunciat els preus de la seva pròpia versió d'aquest model, una versió pensada per a aquells que no busquen tan sols un disseny atractiu sinó també prestacions molt top al volant d'aquest petit elèctric.
L'Alpine A290 no és barat, però és molt top
El millor en aquest cas és que ja se sap els preus que tindrà aquest model al nostre país, per la qual cosa, per molt que encara no estigui oficialment a la venda, cada vegada el somni de molts està més a prop.
Amb un rang de preus que anirà des de poc menys de 39.000 € per a la versió més senzilla i poc més de 46.000 € per a la versió més potent de totes, amb diferents versions entreintervinc, és evident que no es tracta d'un model barat, però es pot tenir en compte que estem davant d'un dels esportius elèctrics de dimensions molt compactes més interessants del mercat.
A nivell mecànic la marca ha optat per dos motors diferents, un de 180 i un de 220 cavalls de potència, en els dos casos amb la mateixa bateria de 52 kWh que li permet tenir una autonomia de 400 km. En aquest cas no estem davant d'un model pensat per a llargs viatges en família amb molt confort i molta capacitat de càrrega, sinó més aviat en un petit elèctric esportiu amb unes prestacions i unes configuracions que el converteixen en un dels models més divertits el volant.
L'únic negatiu en aquest cas és que encara falta gairebé un any perquè les primeres unitats d'aquest Alpine arribin al nostre país.