El mercat automobilístic espanyol va tancar agost de 2025 amb un resultat molt positiu. Segons Anfac, es van matricular 61.315 vehicles nous, la qual cosa suposa un creixement del 14,6% respecte al mateix mes de l'any anterior. Una xifra que reflecteix la bona salut del sector i que mostra una tendència a l'alça que es manté estable al llarg de l'any.
En l'acumulat anual, el mercat espanyol també avança amb pas ferm. Entre gener i agost de 2025 s'han venut 769.452 cotxes nous, la qual cosa representa un creixement del 18% respecte al mateix període de l'any passat. Aquest increment beneficia les marques consolidades, però també obre la porta a què alternatives emergents com Tesla tinguin més protagonisme.
El gran protagonista va ser, una vegada més, el Dacia Sandero, que va liderar les vendes amb 2.137 unitats. Per darrere, el Toyota Corolla va aconseguir 1.740 matriculacions, consolidant-se com una de les alternatives híbrides favorites. El Renault Clio, amb 1.236 unitats, va completar el podi, demostrant que els compactes tradicionals encara tenen un pes clau en les preferències dels conductors espanyols.
El Tesla Model 3 es cola al top 10 dels cotxes més venuts a Espanya a l'agost
En quarta posició es va situar el Hyundai Tucson, amb 1.208 vendes, sent el SUV més venut del mes. Just després va aparèixer el SEAT Eivissa, amb 1.186 matriculacions, seguit de prop per l'MG ZS, que va aconseguir 1.164 unitats i va confirmar el gran moment de la marca xinesa en Espanya. Però el més sorprenent va venir al setè lloc.

El Tesla Model 3 va aconseguir col·locar-se entre els deu cotxes més venuts l'agost, amb 1.146 unitats. Aquest resultat el situa en la setena posició del rànquing mensual, per davant de rivals de gran tradició com el Volkswagen T-Roc (1.140 vendes), el Toyota Yaris Cross (1.104) i el Toyota C-HR (1.094). El mèrit és enorme: un model 100% elèctric superant referents del mercat generalista.
Els cotxes elèctrics tenen cada vegada més protagonisme
L'entrada del Model 3 al top 10 és un fet rellevant. Confirma que els vehicles elèctrics ja no són una raresa i que, almenys en segments concrets, poden competir directament amb models de combustió i híbrids. La combinació d'autonomia, disseny i la creixent xarxa de càrrega de Tesla està empenyent més conductors a fer el salt.

L'èxit del Model 3 a l'agost no significa que els elèctrics dominin encara el mercat, però no deixa de ser significatiu. D'una banda, perquè demostra que les vendes d'elèctrics són cada vegada més grans. Per un altre, que no només els low cost com el Sandero tenen una cosa per dir al nostre mercat.