Per molt que en els últims anys les xifres de vendes del BMW Sèrie 3 hagin descendit de forma notable, aquesta berlina alemanya continua sent tot un referent, un model que sempre s'ha caracteritzat per ser molt polivalent, molt atractiu referent a disseny, que arriba molt ben dotat de sèrie i que a més sol ser l'objecte de desig de molts conductors que buscar un cotxe amb un punt esportiu sense que el seu preu s'elevi massa.
El problema que té aquest BMW és que té en un Mercedes un dels seus grans rivals, i no precisament un Mercedes qualsevol, sinó el Classe C, una de les icones del fabricant alemany des de fa ja moltes dècades a Espanya i a Europa que, per molt que com el BMW hagi vist la seva quota de mercat reduïda després de l'auge dels SUV, continua sent una compra molt recomanable.
És més, ara en Mercedes han optat per aplicar un descompte que deixa la versió d'accés d'aquest model a un preu realment temptador, just per sobre dels 40.000 €, un preu pel qual val la pena pagar cada euro tenint en compte que estem davant d'un model prèmium que arriba molt ben dotat en tots els sentits ja des de la versió més senzilla de totes, una cosa que és habitual en un model d'aquest fabricant i d'aquestes característiques.
El Classe C de Mercedes és una compra molt recomanable
Els principals arguments a favor d'aquest model és que, malgrat que no compta amb un sistema d'hibridació pur o endollable, sí que arriba amb un sistema de micro hibridació lleugera unit a un motor dièsel de 163 cavalls de potència que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT així com, gràcies també a comptar amb una de les millors transmissions automàtiques del mercat, aconseguir un consum homologat de tan sols 4,6 l als 100, una xifra realment interessant per a un model d'aquest pes, d'aquestes característiques i d'aquesta potència.
Com no podia ser de cap altra forma sent un Mercedes, a nivell de qualitat de materials, de tecnologia, d'ajuts i d'estatus general dins del mercat, aquest model se situa molt per sobre dels generalistes i també, fins i tot, per sobre d'alguns dels seus rivals prèmium com és el cas del BMW.