El Toyota C-HR s'ha convertit en l'híbrid endollable més venut a Espanya en el que va de 2025, amb un total de 3.994 unitats matriculades fins al mes de maig. Aquesta dada consolida la posició del SUV compacte japonès com una de les referències del mercat electrificat, superant en l'acumulat a models emergents com el BYD Seal U i a rivals establerts com el Ford Kuga. La combinació entre eficiència, disseny i una tecnologia de propulsió madura sembla continuar convencent el públic espanyol.

En l'anàlisi mensual, el model xinès BYD Seal U va aconseguir superar al maig al C-HR en unitats venudes, amb 1.413 davant les 1.001 del Toyota. No obstant això, aquesta diferència puntual no ha alterat el lideratge acumulat del C-HR en el segment dels endollables. El destacable en aquest cas és la consistència del model de Toyota, que manté una demanda sostinguda gràcies a una base d'usuaris fidel i a una xarxa comercial consolidada.

 

El Toyota C-HR plug-in Hybrid fa servir un sistema de propulsió basat en un motor de gasolina de 2.0 litres combinat amb un motor elèctric, assolint una potència conjunta de 223 CV. Aquesta configuració permet una acceleració àgil i una conducció eficient, amb una autonomia en manera elèctrica propera als 66 quilòmetres segons el cicle WLTP, xifra adequada per cobrir trajectes urbans quotidians sense utilitzar el motor tèrmic.

Estratègia d'electrificació gradual i resultats sòlids

Toyota ha optat per un full de ruta basat en l'electrificació progressiva, centrant els seus esforços en tecnologies híbrides i híbrides endollables abans d'apostar massivament pel vehicle 100 % elèctric. Aquesta estratègia ha resultat especialment efectiva en mercats com l'espanyol, on les infraestructures de càrrega encara són en fase d'expansió i molts conductors valoren la flexibilitat dels sistemes híbrids.

 

L'èxit del C-HR plug-in Hybrid posa de manifest l'acceptació d'aquesta filosofia. Davant competidors més recents que aposten per l'electrificació total, el model de Toyota destaca per oferir una solució intermèdia que no requereix canviar els hàbits d'ús ni dependre exclusivament de punts de recàrrega. En aquest sentit, la seva proposta continua alineada amb les necessitats de gran part del públic que busca reduir emissions sense complicacions addicionals.

Crida especialment l'atenció que, malgrat el creixement de noves marques amb models endollables competitius, el C-HR continuï liderant el segment gràcies al seu equilibri entre disseny, eficiència i fiabilitat percebuda. Aquesta continuïtat en el lideratge reafirma l'encert de l'estratègia de Toyota, que ha sabut adaptar la seva oferta a un mercat en transició sense perdre coherència ni volum de vendes.