Si hi ha una marca que ha ajudat que els motors híbrids auto recarregables hagin guanyat moltíssim pes tant a Espanya com a Europa en els últims anys, aquesta no pot ser cap altra que Toyota.

I és que, si bé és cert que els seus primers models híbrids no van tenir gaire èxit i fins i tot van ser molts els que els van posar en dubte de cara al futur, amb el pas dels anys s'ha comprovat com la aposta de Toyota per aquest tipus de mecàniques ha estat més que encertada. És més, no són pocs els fabricants que els últims temps s'han pujat al carro dels híbrids auto recarregables en tota mena de segments, una cosa lògica tenint en compte que, per exemple a Espanya, aquest tipus de mecàniques tenen cada vegada més pes.

No és casualitat llavors que el fabricant japonès pugui presumir de ser la marca més venuda al nostre país, i fer-ho a més amb una diferència notable respecte al seu immediat perseguidor, Kia, que compta també cada vegada més amb cotxes amb motors HEV al seu catàleg.

El Toyota Corolla, el líder dels híbrids

L'important en aquest cas és adonar-se que, més enllà que Toyota sigui la líder al nostre país, no ha estat cap altre que el Toyota Corolla el que, més enllà de convertir-se en l'híbrid més venut en el nostre país, ha acabat sent ni més ni menys que el tercer cotxe amb més quota de mercat a Espanya en aquest passat 2023.

 

Tenint en compte que el primer cotxe quant a quota de mercat ha estat el Dacia Sandero, un model que basa el seu èxit en el seu baix preu, i que el segon ha estat el Seat Arona, un dels SUV més barats a Espanya, que el Corolla hagi acabat sent el tercer cotxe més venut és tot un mèrit per a una marca que té molt clar que continua apostant per aquest tipus de mecàniques.

I és que aquest tipus de motors ofereixen unes molt bones prestacions sobretot en entorns urbans i interurbans, on acaben oferint un consum molt baix i a més, sent com són mecàniques es criden associades a transmissions automàtiques, fan dels seus cotxes opcions molt còmodes per moure's per ciutat. A més, això no implica que no siguin opcions també gaire vàlides per afrontar llargs viatges a la carretera i autopista ja que tenen potencia més que suficient.