Toyota és un d'aquests fabricants que fa gust molt bé que ha arribat a convertir-se en una de les marques de referència nivell mundial gràcies a les excel·lents decisions que ha pres en els últims anys i, sobretot, adaptar-se a moltes de les necessitats que tenen els diferents conductors als diferents mercats a tot el món.

Així, si bé és cert que una de les grans propostes que més ha ajudat al fabricant japonès a ser el número u a nivell mundial ha estat la seva aposta pels motors híbrids auto recarregables, no és que sigui cap secret que Toyota sempre ha pogut presumir de tenir models esportius molt interessants al seu catàleg.

 

Models que en el seu cas porten la firma de Gazoo Racing i que compten amb el cognom pronom GR com és el cas del GR Yaris, el GR86 o el GR Supra, models que poc o gens tenen a veure amb les versions més senzilles i que passa per ser opcions realment molt interessants per a aquells que busquen sensacions al volant sense pagar els sobre costos habituals de les marques prèmium.

Toyota vol un SUV esportiu

Tanmateix, com bé saben els que estan pendents de la gamma de la marca japonesa, en Toyota han optat per deixar els SUV de costat en aquest apartat dels esportius. És cert que dins de la gamma del RAV4 podem trobar l'acabat esportiu GR Sport, però en aquest cas es tracta més d'un acabat centrat en l'aspecte estètic i no tant en el mecànic.

 

Fins ara el que s'ha desprès del fabricant és que no anaven a apostar per un SUV amb un caràcter realment esportiu, però les declaracions d'un dels màxims responsables del fabricant han obert la porta a una nova via. "En el futur, des del meu punt de vista, necessitarem un SUV GR. Algunes persones utilitzen els SUV exclusivament perquè tenen una família o necessiten espai. Per ampliar la nostra gamma GR, potser és necessari un SUV", ha apuntat Tomoya Takahashi.

Evidentment es tracta tan sols d'una proposta i no se sap fins a quin punt acabarà sent o no realitat, però el que sembla evident és que almenys no són pocs en Toyota els que consideren que la marca hauria d'anar un pas més enllà d'apostar per versions realment esportives d'opcions com el RAV4, el C-HR o fins i tot el Yaris Cross.