Va ser fa ja uns mesos quan Toyota en va sorprendre molts en la presentació de la nova generació de la sev C-HR. Una segona generació que té per objectiu repetir l'èxit de la primera, llançada al mercat el 2016 i de la qual s'han venut ni més ni menys que més de 800.000 unitats a tot Europa.

No serà gens fàcil que el nou C-HR iguali les vendes del seu antecessor, encara que es pot destacar que Toyota no s'ha guardat gens al calaix amb aquest model. I és que tan sols fa falta fer un cop d'ull ràpid al seu disseny (que recorda evidentment al del Bz4x, el primer cent per cent elèctric de la marca japonesa), per adonar-se que aquesta nova generació continua apostant, com ho va fer amb la primera, per un disseny molt radical en molts sentits i que l'allunya de models molt més neutres com és el cas del Yaris Cross.

 

Si bé és cert que és un model d'unes línies molt agressives, continua sent una opció polivalent amb els seus més de 4,3 metres de llarg i una capacitat de càrrega de gairebé 400 litres al seu maleter. Evidentment no està a l'altura d'un RAV4 quant a habitabilitat i capacitat de càrrega però és que tampoc no és el seu propòsit, sinó que passa per ser un SUV HEV urbà que poden aconseguir escapades sense problema.

Arrenca la producció del Toyota C-HR, en aquest cas a Turquia

Unes de les novetats d'aquest model és que, a diferència de l'anterior generació, la nova es fabricarà a Turquia, una fàbrica en la que la marca japonesa ja fabrica doni's fa temps la versió sedan del Corolla.

Les primeres unitats d'aquest nou C-HR arribaran als concessionaris europeus a finals d'aquest mateix mes de novembre, encara que evidentment l'oferta total arribarà d'aquí a uns mesos.

 

Amb diferents opcions mecàniques, una de 140 cavalls i una de 200 cavalls, i fins i tot amb una opció 4x4 i una híbrida endollable, no seria estrany que aquest model, encara que no el tingui gens fàcil, continués sent el model número 1 en vendes de Toyota a Espanya, un mercat en el qual els japonesos poden presumir de ser la marca més venuda, entre altres coses perquè la sev C-HR és ni més ni menys que el quart cotxe amb més nombre de matriculacions en aquest 2023 a les carreteres espanyoles.