Els que sempre han tingut a Nissan com una de les seves marques de referència al nostre país són molt conscients de què, si bé és cert que hi ha hagut alguns models que han convertit a la marca japonesa en una referència a les carreteres espanyoles, sent el millor exemple d'això el Nissan Qashqai, el fabricant japonès mai no ha pogut presumir de tenir una enorme quota de mercat a les carreteres espanyoles.
Entre altres coses perquè, a diferència d'altres fabricants com Toyota o Kia, així també com bona part dels fabricants europeus, la marca japonesa no compta amb un enorme catàleg de models al nostre país.
I el fet que tingui un catàleg de models bastant més escàs que el que tenen bona part dels seus rivals directes és el que provoca que, entre altres coses, tan sols tingui tres dels seus models dels 100 més venuts a Espanya, amb el Qashqai sent, això sí, una de les autèntiques referències entre dos SUV de mida compacta.
MG ja supera Nissan a Espanya
Però el que segurament no s'esperaven a la marca japonesa, ni tampoc se l'esperaven segurament la immensa majoria de fabricants de pes al nostre país, era comprovar com no ha estat cap altra que MG, la històrica marca britànica ara en mans del gegant asiàtic Said motor que està revolucionant diversos segments del nostre mercat amb les seves propostes low-cost, la que ja ha superat la seva xifra de vendes.
Mentre que la marca japonesa acumula poc més de 22.800 vendes, la marca britànica ha superat les 25.000 vendes, situant-se així en la 16a posició i tenint Opel i Skoda com els seus dos pròxims grans objectius.
Veient la tendència a l'alça que estan tenint models com el MG4, el MG ZS i el MG HS, així com el fet que MG llançarà una sèrie de models nous en els propers anys, no seria estrany que, més enllà de marques de segona fila com és el cas de Nissan a Espanya, alguns fabricants de primeríssim nivell com és el cas de Volkswagen o Peugeot es començaran a preocupar d'aquí a uns mesos.
No és casualitat llavors que siguin alguns els fabricants europeus de primera fila els que estan començant a posar-se les piles en alguns segments clau en els quals marques xineses com MG estan començant a destacar, entre altres coses perquè estan veient perillar el seu domini a les carreteres tant espanyoles com de la resta de mercats importants d'Europa.