Lancia, marca, que es posiciona com el pla B a Fiat en matèria de cotxes low cost treballa en l'actualització del Ypsilon, l'únic model que té actualment a la venda. Serà l'última renovació abans de l'arribada de la nova generació de l'utilitari italià, prevista per a 2024.

Sota el suport de Stellantis, Lancia ja treballa en la seva ofensiva de producte per tornar a ocupar l'estatus en el qual habitava fa uns quants anys. La marca actualment només opera a Itàlia i ho fa amb un únic model, el Ypsilon, un cotxe que té bastant èxit al país italià gràcies a la seva excel·lent relació entre la qualitat i el preu. Però pretén canviar aquest panorama. Lancia vol solucionar els problemes que ve arrossegant aprofitant la seva entrada a Stellantis i pretén ampliar la seva gamma, així com ampliar el seu camp d'acció. De fet, en la seva estratègia buscarà potenciar la venda de cotxes per internet.

lancia Ypsilon
lancia Ypsilon

Lancia actualitzarà el Ypsilon abans d'estrenar la seva nova generació

Un full de ruta en el qual el Ypsilon tindrà un gran protagonisme. L'utilitari estrenarà generació el 2024. Un nou cicle en el qual l'electrificació serà molt present.

No obstant això, aquesta no és la primera parada de Lancia amb el Ypsilon. Abans li aplicarà una actualització de cara als dos anys que venen per davant. Serà l'última que rebi abans d'estrenar generació.

De moment es desconeixen els detalls de l'esmentada renovació. Es pot dir que ja s'han vist models en fase de proves, però el camuflatge tenia un gran protagonisme, el que no deixava veure els canvis a què està sent sotmès. El que sí que podem avançar és que aquesta actualització també tindrà a veure amb l'habitacle, ja que les unitats en fase de proves també portaven camuflatge a l'interior.

Importants canvis a l'habitacle

En aquesta posada al dia tindran molt pes el quadre d'instruments i la pantalla per a l'info entreteniment. Una cosa necessària per a un model que porta a la venda des de 2011 i que encara manté un quadre d'instruments analògic i una pantalla molt petita al tablier. Dos elements en els quals Lancia no havia posat gaires esforços en les actualitzacions que havia perpetrat sobre el Ypsilon. Si bé la pantalla sí que ha estat modificada en alguna ocasió, no havia rebut una actualització a l'altura dels temps que corren.

Com dèiem, després d'aquesta actualització Lancia centrarà tots els seus esforços en la nova generació del Ypsilon i en la seva nova estratègia. Un full de ruta en el qual figuren diverses novetats i una important expansió dels seus dominis. Les intencions passen per tornar a ser una marca internacional i operar als països en els quals era present. Espanya és un d'ells. A més, es potenciarà la venda de cotxes per internet.