Com bé saben en Tesla, el mercat espanyol no és que sigui precisament el seu millor terreny de joc. De fet, amb una mica gairebé de 9.000 matriculacions, el fabricant americà, que passa per ser juntament amb BYD la marca de cotxes elèctrics més venuda a nivell mundial, n'ocupa al nostre país una més que discretes posició 22 en el rànquing de marques amb més quota de mercat.
És cert que és una xifra que situa el fabricant americà per sobre de marques com Jeep, MINI, Lexus o Suzuki, però al seu torn també ho és que és una xifra que deixa a tesla molt lluny de les marques més venudes al nostre país. Per sort per a la marca americana, als mercats del nord d'Europa sí que els seus models tenen molta més presència.
Es pot tenir en compte que, evidentment, sent com és una marca que tan sols comercialitza models 100 × 100 d'elèctrics i que, per molt que hagin rebaixat els preus en els últims anys, continuen sent models prèmium i amb preus que no són precisament baixos, no és gens senzill per a Tesla competir amb marques generalistes i amb tota mena de cotxes com és el cas de Toyota, Kia o Volkswagen, entre molts altres.
Tesla no obté una bona puntación en el rànquing de la OCU
Tanmateix, segurament el que ha dolgut a molts a la marca americana és veure com precisament tesla ha estat un dels fabricants que ha obtingut pitjors resultats en un estudi que ha elaborat l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, per mesurar la fiabilitat de les diferents marques que venen els seus productes a les carreteres espanyoles.
Si bé és cert que no ha estat precisament una sorpresa veure com les marques japoneses i coreanes dominen les primeres posicions i que, de fet, cal anar fins a l'11a posició per trobar la primera marca europea, en aquest cas Seat, no és un pocs els que s'han quedat amb la boca oberta en veure que tesla ha obtingut una de les pitjors notes i ha acabat en la posició 36 amb una nota mitjana de 60/100, una nota molt per sota de les millors, amb Lexus al capdavant amb un 95/100.
Que Tesla tingui fins a 35 fabricants per davant quant a l'índex de fiabilitat segons aquest estudi de la OCU no és que sigui precisament bo senyal per a la marca americana, entre altres coses perquè són molts els que continuen sense estar segurs del tot de fer el pas a un model elèctric, per la qual cosa resultats com aquest evidentment no ajuden.
