Tal com evidencien les xifres de vendes de Tesla en el passat 2023, bones xifres de vendes que han superat fins i tot les expectatives del mateix fabricant americà, la marca dels Estats Units pot presumir d'estar vivint el seu millor moment comercial. Un èxit a nivell mundial en el qual, això sí, s'ha de distingir clarament entre dos grups de cotxes amb xifres de vendes molt diferents.

Tenint en compte que tesla matrícula més d'1,8 milions de cotxes en el passat 2023, es pot destacar que gairebé 1,7 milions d'aquestes vendes van correspondre al Model Y al Model 3, mentre que els Model S i Model X van acumular poc més de 100.000 matriculacions.

 

No és que sigui casualitat aquesta diferència quant a vendes entre aquests dos grups de models, ja que els que més vendes han aconseguit són, entre altres coses, molt més barats que els altres dos. D'altra banda, es pot destacar també que tant el Model 3 com el Model Y són models molt més moderns, especialment respecte al Model S, un model que està apunto de complir ni més ni menys que 12 anys al mercat.

Tesla no vol Model S vell, sinó augmentar les vendes de cotxes nous

El gran objectiu de la marca americana és augmentar encara més les seves xifres de vendes, especialment dels seus dos cotxes més venuts, però que ells no signifiqui deixar en l'oblit els seus dos models més cars.

 

És per això que, com bé saben aquells que tenen un Model S i que tenen intenció de canviar-li la bateria, l'element més important en un cotxe elèctric, s'estava trobant amb una desagradable sorpresa. I és que la marca americana ha decidit augmentar el cost d'aquest procés, que pot arribar a ser de fins a 20.000 € si optem per instal·lar una bateria nova en el Model S.

D'altra banda, més enllà que el preu sigui més que elevat, es pot tenir en compte també que, a diferència del que passava amb la primera bateria, en el cas de la segona bateria la seva garantia és de tan sols quatre anys sinó de vuit anys, el que segurament provocarà, i això és precisament el que busquen a la marca americana, que en comptes de reposar la bateria siguin molts els que optin per anar a buscar un nou model, una operació que genera molts més beneficis a la marca.