Tesla ultima el llançament del Model Q, el que serà el seu model més assequible fins ara. Aquest nou elèctric de la marca californiana es presentarà al llarg d'aquest any amb l'objectiu de col·locar-se en un rang de preu inèdit per a la companyia, per sota dels 30.000 dòlars als mercats que compten amb ajuts a la compra de vehicles zero emissions.

El Model Q se situarà un esglaó per sota del Model 3, amb una mida més compacta i un plantejament urbà, però sense renunciar a l'estil minimalista i tecnològic que caracteritza a Tesla. El desenvolupament es basa en una evolució de la plataforma dels actuals Model 3 i Model Y, la qual cosa permetrà reduir costos de producció i aprofitar gran part de la infraestructura existent. Aquesta estratègia industrial és clau per oferir un preu tan contingut sense comprometre la rendibilitat del projecte.

 

Les versions inicials del Model Q estaran equipades amb bateries de liti-ferrofosfat (LFP), una tecnologia més assequible que l'empleada en els models superiors, amb capacitats d'entre 50 i 75 kWh segons versió. L'autonomia prevista superarà els 500 quilòmetres en la variant de tracció posterior, mentre que les configuracions amb doble motor i tracció total oferiran millors prestacions a costa d'una lleugera reducció d'abast.

Un Tesla més compacte, però amb ànima de marca

El disseny interior mantindrà la filosofia de Tesla: línies netes, una gran pantalla central i controls digitals, acompanyats de materials senzills però de bona qualitat. Encara que es tracti del model d'accés, la marca pretén evitar una imatge de "vehicle bàsic", dotant-lo d'elements distintius com a il·luminació ambiental i acabats que reforcin la sensació de producte tecnològic.

En termes de posicionament, el Model Q està cridat a convertir-se en el model amb més volum de vendes de Tesla. La seva producció assolirà un ritme massiu, amb l'objectiu d'arribar a mig milió d'unitats a l'any, el que permetrà atendre tant la demanda dels Estats Units com la d'Europa i Àsia a partir de 2026.

No és cap secret que el gran objectiu de Tesla amb aquest projecte és democratitzar l'accés als seus cotxes elèctrics. El destacable en aquest cas és que el Model Q no només ampliarà la base de clients de la marca, sinó que també exercirà de porta d'entrada al seu ecosistema tecnològic i de connectivitat. Amb ell, Tesla consolida un moviment estratègic: oferir un cotxe més petit i assequible, però amb el mateix ADN que ha convertit a la marca en referent de la mobilitat elèctrica.