Són molts els motius que han portat a Tesla a convertir-se en l'autèntica referència a nivell mundial referent a xifres de vendes de cotxes 100 × 100 d'elèctrics. El que és evident és que la marca americana, per molt que sigui una de les més joves en la indústria, almenys comparada amb les marques històricament més potents tant a Amèrica com a Europa i a la Xina, ha sabut anticipar-se a molts altres fabricants de la mà d'algunes decisions que expliquen el seu enorme èxit en els últims temps.
I és que més enllà que el fabricant americà pugui presumir de tenir alguns dels millors cotxes elèctrics referent a la relació qualitat preu, un dels motius pels quals tesla ha tingut l'èxit que ha tingut és perquè en el seu moment va apostar per una nova manera de fabricar cotxes: el conegut com a gigacasting.
Tesla té un nou as a la màniga
El gigacasting, el sistema que utilitza Tesla per fabricar els seus cotxes és les seves famoses fàbriques, no deixa de ser un mètode pioner que utilitza premses gegants per fondre grans seccions del xassís d'un cotxe en una sola peça, de tal manera que, tal com han apuntat des del fabricant en moltes ocasions, aquesta nova manera de fabricar cotxes no permet tan sols fer-ho d'una manera molt més ràpid respecte a les cadenes de fabricació tradicionals sinó també acabar reduint costos, una cosa que alhora permeti que el fabricant pugui posar un preu final al seu cotxe més baix, que alhora augmenta les seves bones xifres de vendes.
En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que són alguns els fabricants que estan apostant també per aquest nou mètode a l'hora de fabricar cotxes, en tesla saber que han d'anar un pas més enllà, per això tenen un nou as sota de la màniga que els permetrà ser de nou revolucionaris.
En aquest cas es tracta d'un sistema anomenat unboxed que passa per dividir la fabricació en una sèrie de subacoblaments de tal manera que les diferents seccions del cotxe, es construeixen i pinten de manera independent per després acoblar-se en una línia final, una cosa que el mateix Elon Musk, CEO de Tesla, ha assegurat que els ajudarà a anar un pas més enllà en l'optimització del seu procés de fabricació.