Un dels principals motius pels quals el Tesla Model 3 s'ha convertit en un dels elèctrics més venuts a Europa en els últims anys és perquè, si bé és cert que no és un cotxe barat, és un dels millors referent a la relació entre el seu cost i la seva autonomia.

I és que els Tesla són elèctrics que poden presumir en la immensa majoria dels casos de tenir un consum mitjà molt baix gràcies a diferents factors, i això acaba derivant en autonomies superiors i que fan d'això opcions realment interessants sense ser a més models tan cars com les opcions de Mercedes, BMW i Audi, entre altres marques.

 

Això sí, cap tenir en compte que ha estat precisament el Tesla Model 3 el que s'ha vist sorprès pels resultats d'un model pràcticament desconegut per molts a Europa i que li ha arrabassat el títol de ser l'elèctric amb més autonomia en una peculiar prova que es duu a terme a Noruega.

La prova, coneguda com a ePrix, no deixa de ser una competició en la qual diferents elèctrics posen a prova els seus bateries en condicions realment dolentes per als elèctrics, amb temperatures per sota dels 0 graus i, aquest any a més, amb tempesta de neu inclosa.

El cotxe xinès que deixa en evidència a Tesla

I en aquesta prova no ha estat cap altre que l'elèctric xinès HiPhi Z el que ha aconseguit recórrer 522 quilòmetres, 81 quilòmetres més dels que han recorregut el Tesla Model 3. "El HiPhi Z xinès, amb molta tecnologia i un disseny peculiar, va esclafar la competència i el Tesla Model 3. L'autonomia oficial del cotxe de proves és de 555 quilòmetres. La declarada és 74 quilòmetres més curta que la del Tesla Model 3, que tenia l'autonomia més llarga sobre el paper de tots els cotxes de prova. Tanmateix, el HiPhi va recórrer 81 quilòmetres més que el Tesla en la prova d'autonomia. Això és impressionant per a un nouvingut" ha apuntat un dels responsables de la prova.

 

Evidentment es tracta d'una prova molt particular i en cap cas això no provocarà que els que tenien al cap fer-se amb un Tesla Model 3 vagin ara a descartar-ho, però no deixar de ser significatiu, i més tenint en compte que el model que ha millorat els registres del Model 3 sigui un model xinès.