Les marques japoneses sempre s'ha caracteritzat per ser marques en general molt fiables en tots els sentits, i bona prova d'això és que aquest tipus de fabricants sempre solen acabar en les posicions més altes en els rànquing de fiabilitat que em donin diferents aspectes en la indústria en els últims anys. És més, un dels principals arguments de venda de Toyota, la marca líder a nivell mundial, és la fiabilitat i l'eficiència dels seus famosos motors híbrids auto recarregables.
Això sí, el curiós en aquest cas és que, si bé és cert que en els últims anys moltes marques japoneses han apostat pels motors híbrids de diferent grau, és un motor japonès el que molts consideren com el que has estat el millor motor dièsel fabricat la història de la indústria automòbil, i no és un Toyota.
El motor dièsel d'Isuzu és, segons aquest tècnic de l'ITV, el millor de la història
El motor en concret no és cap altre que és un motor de 1.7 litres i quatre cilindres en línia desenvolupat a finals dels 90 per Isuzu en col·laboració amb General Motors, una mecànica que, aquest tècnic de l'ITV en el seu compte d'Instagram, "és el millor motor dièsel que s'ha fabricat", apuntant que "porta moltíssim temps amb nosaltres i no ha donat mai cap problema".
@la_itv Itv cotxe. Així li fem el manteniment i canvi d'oli a un Opel Astra de la unitat familiar que munta un dels millors motors dièsel que s'han fabricat i és d'origen isuzu, us ho ensenyo perquè el vegeu, espero que us agradi. #coches #taller #mecanico #opel #opelastra #reparacion #mantenimiento #itvdeltiktok ♬ so original - Pedro B • L'ITV DEL TIKTOK
Curiós en aquest cas és que, si bé és cert que el motor va ser desenvolupat per una marca japonesa, no va ser cap altra que Opel, una marca europea, la que més va recórrer a ell en diferents versions d'entre 65 i 130 CV en models com el Corsa, l'Astra, el Meriva o el Zarfira.
Es pot destacar en aquest sentit que, si bé és cert que els dièsel fossin motors extremadament populars a les carreteres europees fa ja uns quants anys, quan fins i tot superaven en vendes als motors de gasolina, avui dia són moltes les marques que han deixat d'apostar per ells ja que són motors que no encaixen precisament gaire bé quant a les emissions i als quals contaminen respecte a altres mecàniques molt més netes en aquest sentit.