El preu s'ha convertit en un dels principals arguments de la immensa majoria d'espanyols a l'hora de comprar un cotxe nou. Així, si bé és cert que molts continuen tenint en la fiabilitat u d'aquests factors principals, tenint en compte la inflació generalitzat dels últims anys i en concret l'augment dels preus dels cotxes nous a Espanya en els últims temps, cada vegada són més els conductors que buscar cotxes amb preus més baixos, o almenys més baixos que la mitjana.

No és casualitat precisament que alguns dels cotxes més venuts a Espanya en els últims temps siguin models de marques low-cost com són MG o Dacia, o els models més barats de marques generalistes com és el cas de Seat, Renault o Peugeot, entre d'altres.

 

Però cap tenir en compte que al nostre mercat podem trobar models que tenen preus de marques low-cost però que alhora tenen la qualitat és una marca generalista, i a més en aquest cas la fiabilitat d'un fabricant que no té gaire quota de mercat al nostre país però que és probable que creixi en aquest sentit en els propers anys.

El KGM Korando no és la primera opció per a molts, però sí una bona opció

Aquesta marca no és cap altra quina KGM, anteriorment coneguda com a SsangYong, i que té en el seu Korando una de les millors opcions del segment dels SUV de mida compacta. És cert que aquest model es queda diversos esglaons per sota del nou Torres, entre altres coses perquè és un model molt més veterà, però el coreà es posiciona com una compra realment equilibrada i interessant, sobretot si podem aprofitar-nos de totes les promocions associades al finançament, que deixen a la seva versió d'accés per un preu de partida de 20.000 €, és a dir, un preu associat a marques low-cost en aquest tipus de cotxes.

 

A nivell d'equipament no compta amb l'últim en tecnologia del mercat, ni amb enormes pantalles, però sí que arriba amb el just i necessari per a un model de la seva categoria i del seu preu, a més de comptar amb un motor de gasolina de gairebé 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual que permet que es mogui amb facilitat en tota classe de situacions, encara que en no comptar amb cap tipus de sistema d'hibridació no pot comptar alhora amb l'etiqueta ECO de la DGT.

En qualsevol cas, és molt difícil trobar un model comparable a aquest KGM referent a relació qualitat preu actualment a Espanya.