Marques com Mercedes saben molt bé que la gran majoria dels seus clients no acudeixen a ells precisament pels seus baixos preus. És més, els germànics, com passa en el cas de BMW o d'Audi, no té cap intenció de centrar-se en un tipus de conductor que busca un preu baix, més aviat el contrari.

Un tipus de consumidor al que sí que va dirigit Dàcia, una marca que ha fet dels seus preus low cost la seva millor arma i que ja s'ha convertit en un dels principals fabricants al nostre país.

Dues marques molt diferents, Mercedes i Dàcia, dirigides a un consumidor molt diferent. Això sí, hi ha molts termes mitjans entre aquests dos fabricants, molts models que estan a mig camí entre un model top dels de l'estavelleu-li plata i un model bàsic de la marca romanesa.

 

I el millor de tot és que, com bé saben els que ja en tenen un, l'Abarth 595 vaig poder presumir, encara que sembli mentida, de tenir alguna cosa de les dues marques. D'una banda, el luxe de Mercedes i, per un altre, els bons preus de Dàcia.

Un Abarth 595 que es presenti al nostre mercat com la versió esportiva del Fiat 500, mantenint la base de l'urbà italià però amb un motor que el converteixen en un dels esportius més top del moment.

L'Abarth 595 no és un model destinat al gran públic, sinó als que busquen un esportiu top a preu low cost

I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, aquest model arriba de sèrie en la seva versió d'accés amb un 1.4 litres Turbo J-JET que desenvolupa 145 cavalls de potència i 205 Nm de parell màxim i que va unit a un canvi manual de 5 velocitats així com a una tracció davantera.

Amb aquesta bèstia sota del va capar i tenint en compte les dimensions i el pes d'aquest petit esportiu, l'Abarth 595 aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 7,8 segons i assolir una velocitat màxima de 210 km/h. Xifres que molts per aquest preu ja volguessin.

Un preu que, com bé veiem també al configurador d'Abarth, deixen ara el preu de partida d'aquest model d'accés a la seva gamma en tan sols 17.109 euros gràcies al descompte actual, que deixa el seu preu de 22.800 euros sense descompte més que lluny.

És evident que és un models, tenint en compte la seva estètica i les seves dimensions, destinat als que busquen un esportiu que faci de la ciutat el seu particular circuit. D'ell no es pot esperar ni confort ni habitabilitat, tan sols sensacions molt agressives a un preu que, assegurança, farà d'ell un dels top d'aquest 2022.