L'Audi RS6 Avant ha tornat a col·locar-se en el centre de l'escena. El familiar esportiu dels quatre cèrcols està assolint xifres de vendes rècord, segons la mateixa marca, i ho fa gràcies a una combinació de factors que han jugat a favor seu. Mentre BMW i Mercedes ensopeguen amb les seves estratègies, Audi aprofita el moment i conquereix els amants de les altes prestacions.

Des del seu llançament, l'RS6 Avant es va convertir en un referent dins del segment dels familiars esportius. El model de Munic, el BMW M5 Touring, mai no va aconseguir convèncer del tot els puristes, malgrat oferir més de 700 CV i unes prestacions brutals. Per la seva part, Mercedes-AMG no disposa d'un rival directe en aquest format, després de la desaparició de l'E 63 AMG. Aquesta falta de competència real ha consolidat el RS6 com l'opció més atractiva.

Audi RS6 Avant1
Audi RS6 Avant

Audi s'aprofita dels errors de Mercedes i BMW

L'estratègia d'Audi ha estat mantenir en catàleg un cotxe amb caràcter, amb un disseny agressiu i un motor que transmet sensacions úniques. L'actual V8 biturbo de 4.0 litres i 600 CV continua enamorant els clients, que valoren la seva potència, el seu so i la seguretat que ofereix un centre de gravetat baix davant els SUV esportius. No és casualitat que molts prefereixin aquest model abans que un SQ7, encara que ofereixi un plantejament similar en mida.

L'informe d'Audi assenyala que en el primer semestre de 2025 l'RS6 Avant ha aconseguit un número rècord de comandes. Encara que no s'han publicat xifres exactes, la tendència és clara. Mentre BMW es veu obligada a reduir el preu de l'M5 Touring en alguns mercats i Mercedes manca d'una proposta competitiva, Audi es beneficia directament. La conseqüència és que l'RS6 s'ha convertit en el familiar d'altes prestacions més desitjat a Europa.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

Malgrat que l'actual RS5 Avant arrasa, Audi prepara una nova generació

L'interessant és que aquest èxit arriba en un moment de transició tecnològica. Audi ja treballa en la pròxima generació de l'RS6 Avant, que serà híbrida endollable. Comptarà amb el mateix motor de gasolina, però acompanyat d'un sistema elèctric que millorarà l'acceleració i reduirà consums i emissions. Tanmateix, molts clients continuen apostant pel model actual, sense electrificació, perquè el consideren més autèntic i fidel a l'esperit de la saga.

Les normatives d'emissions cada vegada més estrictes estan obligant els fabricants a adaptar els seus motors. Audi ja ha confirmat que no reduirà cilindres en el futur RS6, encara que les mesures per complir la legislació podrien restar-li part del seu caràcter. Tot i així, fins i tot amb l'evolució cap a l'híbrid, la marca espera mantenir viva l'essència d'un cotxe que assoleix els 100 km/h en tot just 3,6 segons.