Si bé és cert que Lexus ja va fer el pas definitiu a la mobilitat elèctrica amb la versió elèctrica del seu UX, el seu SUV de mida més compacta, no és cap altre que el RZ, una de les grans apostes de la marca prèmium de Toyota, el que pot presumir de ser realment l'elèctric en el qual el fabricant ha posat tota la carn a la graella.
I és que cap destacar que aquest model pot presumir de comptar amb l'últim en tecnologia de la marca japonesa fins i tot innovacions molt interessants com la nova direcció One Motion Grip.
D'altra banda, tan sols et falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se del gran salt endavant cadenat a la marca japonesa quant al disseny, tant exterior com a interior, on destaca per la seva altíssima qualitat en tots els sentits i amb comptar amb una tecnologia que el deixi al nivell dels millors models prèmium del mercat.
El Lexus RZ no és barat, però sí una opció més interessant que els prèmium alemanys
I quant al preu, és important tenir en compte que no és precisament un model barat. I és que la versió més senzilla de totes partirà d'Espanya des de més de 70.000 €, una quantitat que el situa per sobre de models com el Tesla Model Y o el Ford Mustang Mach-e però que, al seu torn, el deixa per sota d'opcions com el Mercedes EQC o el BMW iX3, dues de les millors opcions del segment.
Una mecànica de 313 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 400 km d'autonomia, una xifra que, si bé és cert que no és precisament baixa, tampoc no és que pot presumir de ser de les millors en el seu segment. Això sí, com sol ser habitual en els models elèctrics, aquesta xifra pot augmentació reduir-se depenent del tipus de conducció que es dugui a terme amb el model.
Saps molt bé a la marca prèmium japonesa que aquest model no serà en cap cas el seu model més venut a les carreteres europees, almenys de moment, entre altres coses perquè els elèctrics encara no tenen el pes que tindran d'aquí a uns anys. Tanmateix, posar al mercat una alternativa a opcions tan interessants com les de Mercedes o BMW no fa cap altra cosa que potenciar encara més l'estatus de Lexus dins de les carreteres europees.