Per molt que Suzuki sigui una de les marques que porti més anys al nostre mercat, els japonesos no és que puguin presumir precisament de ser un dels fabricants amb més quota quant a vendes a Espanya. Més aviat al contrari.

Un dels motius pels quals Suzuki no té precisament unes xifres de vendes que siguin equiparables a les d'alguns fabricants asiàtics com són Toyota, Kia o Hyundai, tres de les més venudes, és perquè el catàleg de productes que tenen a Suzuki a Espanya és més aviat curt.

 

Explica el fabricant que, evidentment veient precisament el seu catàleg, no és que tinguin a Espanya u els seus mercats més afins ni una de les seves preocupacions. I és que, a diferència del que passa a les nostres carreteres, hi ha països en els quals Suzuki sí que pot presumir de ser una de les marques més capdavanteres tant referent a vendes com en el que es refereix impacte al mercat.

Un d'ells és el mercat de l'Índia, un dels mercats més potents a nivell de vendes a nivell mundial i que està centrant cada vegada més l'atenció de moltes marques, tant asiàtiques com europees o americanes.

El Suzuki Alto K10, un petit utilitari que arrasaria a Espanya

I és precisament al mercat de l'Índia on Suzuki acaba de presentar un dels models que apunta a ser un dels seus top vendes, l'Alto K10, entre altres coses perquè té un preu extremadament baix: 399.000 rupies, és a dir, uns 5.000 euros.

És evident que no es pot comparar aquestes xifres en mercats com l'espanyol, però tenint en compte que el Suzuki més barat que podem comprar a Espanya és l'Ignis, que costa gairebé 17.000 €, és evident que aquest Alto K10 apunta a ser un dels models més venuts a l'Índia pel seu baix cost.

 

Un model que es posiciona com una opció low-cost que, això sí, almenys de moment, no es vendrà lluny de les fronteres del país asiàtic. La idea en aquest cas és que els que busquin un model compacte per al dia de la ciutat, amb un motor de tot just 67 cavalls i un equipament senzill però correcte, tinguin en ell una opció molt interessant.

No són pocs els que, i més veient l'escalada de preus dels últims mesos, apunten que aquest model, si tingués un preu proporcional a Espanya com el que té l'Índia, seria top vendes al nostre país.