En Dacia són molt conscients de què, si bé és cert que estan vivint un dels seus millors moments a una de comercial des de fa molts anys a Europa, entre altres coses perquè el seu Dacia Sandero s'ha convertit en una de les referències del vell continent, hi ha una altra marca low-cost que no està fent cap altra cosa que anar a poc a poc guanyant quota de mercat en alguns dels principals països europeus.

No és cap altra que MG, la històrica marca britànica ara sota l'empara del gegant asiàtic Saic Motors i que, com bé saben els que ja la tenen com una de les seves referències, s'ha convertit en una de les autèntiques revelacions en els últims temps a les nostres carreteres.

 

I el motiu no és altre que l'excel·lent relació qualitat preu dels seus models, models que en teoria pel preu haurien de competir amb marques com és el cas de Dacia però que, com bé saps els que ja té un dels seus models, tenen una qualitat bastant superior a la de la marca low-cost romanesa.

El MG ZS és el SUV de moda a Espanya

El millor exemple d'això és el que pot presumir de ser el seu model més venut actualment a les carreteres espanyoles, el MG ZS, un model que, amb més de 1600 matriculacions el mes d'abril passat, acabo sent el sisè cotxe m'has matriculat el quart mes de l'any, un excel·lent resultat que no ha fet cap altra cosa que situar-lo i davant dels 50 cotxes més venuts en aquest 2023.

Tenint en compte que és un model relativament jove al nostre país i que continua sent encara molt desconegut per a molts conductors a les carreteres espanyoles, té molt mèrit que aquest model, un rival directe del Dacia Duster, estigui tenint l'èxit que té.

 

I el principal motiu pel qual aquest ZS està arrasant a Espanya és pel seu baix preu. Tenint en compte totes les promocions actuals del fabricant, la versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida que es queda per sota dels 14.000 €, un preu que el situa al nivell dels utilitaris més senzills al nostre país però que, en el seu cas, sent com és un sol de mida urbana, el situa també molt per sota de la immensa majoria dels seus rivals directes.

Per molt que sigui un model senzill, i més en la seva versió d'accés, és un SUV que arriba més que ben equipat de sèrie quan equipament i amb un motor de 100 cavalls més que suficient per al dia a dia en entorns urbans així com per a viatges a l'autopista carretera de forma relaxada. Un model que, sens dubte, està començant a posar dels nervis Dacia.