Veient les xifres de vendes del mes de gener passat al nostre país, és més que evident que Lexus és molt lluny de la quota de mercat que tenen les tres marques prèmium més venudes a les carreteres espanyoles, que no són d'altres que Mercedes, Audi i BMW.

Amb 599 matriculacions, els japonesos són molt lluny de les 2074 que han aconseguit a BMW, les gairebé 2500 que han aconseguit a Audi i les gairebé 3000 que han aconseguit la marca de l'estrella de plata. Això sí, es pot destacar que la marca prèmium de Toyota no està fent cap altra cosa que anar a poc a poc guanyant adeptes a Espanya, entre altres coses perquè, com és lògic tenint en compte que pertany a Toyota, Lexus està apostant de forma més que definitiva pels motors híbrids.

 

Si bé és cert que aquest tipus de mecàniques encara estan per sota quant a quota de mercat respecte a les mecàniques de combustió tradicionals, cada vegada són més els conductors els que veuen en elles una opció molt atractiva per a, d'una banda, aconseguir l'etiqueta ECO de la DGT, i, per un altre, fer allò de la mà de mecàniques que prometen millors consums que les de combustió tradicional.

El Lexus NX, un SUV més atractiu que els prèmium alemanys

I un dels models que millor representa aquest creixement que està vivint Lexus al nostre país és el NX, un SUV que competeix contra grans homes com és el cas del Mercedes GLC, l'Audi Q5 o el BMW X3, tres de les grans propostes en el segment dels SUV prèmium a les carreteres espanyoles.

El millor en el seu cas és que, a diferència de la majoria dels seus rivals directes, entre ells les tres opcions alemanyes, aquest model arriba evidentment seria amb un motor híbrid pur, en aquest cas amb un motor de 242 cavalls de potència que, tindràs unes prestacions més que bones quant a velocitat i acceleració, promet millors consums que les seves rivals alemanyes.

 

D'altra banda, es pot destacar que, malgrat que compti amb una mecànica millor en aquest sentit, pot presumir de ser un model més barat, amb un preu de partida que es queda just per sobre dels 48.000 € tenint en compte les condicions específiques de finançament.

No és estrany llavors que molts vegin aquesta opció com una opció més interessant, especialment aquells conductors que estan disposats a gastar-se una bona quantitat de diners per fer-se amb un model amb l'últim en tecnologia i una qualitat per sobre de la mitja del mercat.