El Hyundai Ioniq 9 desembarca oficialment al mercat espanyol amb l'ambició de situar-se al cim de la gamma elèctrica de la marca. Aquest nou SUV de gran mida, amb més de cinc metres de longitud i tres files de seients, no només destaca per les seves proporcions, sinó també pel seu disseny minimalista i futurista, que pren inspiració directa del món de l'aviació executiva. L'estètica "aerosthetic" que defineix les seves línies, unida a la firma lluminosa pixelada i a una silueta neta i fluida, dona lloc a un vehicle que recorda més a l'interior d'un jet privat que al d'un SUV convencional.
Des de la seva configuració més bàsica, l'Ioniq 9 ofereix un rendiment destacable. La versió d'accés equipa un motor posterior de 218 CV, acompanyat d'una autonomia de fins a 620 km segons el cicle WLTP. Les versions superiors, amb tracció total i motors de 313 i 435 CV, mantenen xifres elevades, amb fins a 600 km d'autonomia. En aquestes variants més potents, l'experiència de viatge s'eleva gràcies a la possibilitat d'optar per un habitacle de sis places, que inclou seients giratoris i funcions de massatge a la segona fila, apropant l'experiència a la d'un saló mòbil d'alta gamma.
Interior versàtil i enfocament prèmium
El destacable en aquest cas és la capacitat de l'Ioniq 9 per combinar tecnologia, espai i refinament. L'interior compta amb dues pantalles de 12,3 polzades integrades a un tablier corb, que aporten una sensació envoltant al conductor i a l'acompanyant. Els materials utilitzats són d'alta qualitat, amb superfícies suaus, comandaments tàctils i un disseny net que potencia l'amplitud de l'habitacle. La disposició de l'espai permet múltiples configuracions: des de les set places tradicionals fins a una de més luxosa de sis, amb un notable confort a totes les files.
Quant a emmagatzemament, ofereix un maleter frontal de fins a|fins i tot 88 litres i un darrere que pot assolir els 1 323 litres amb les dues files posteriors abatudes. A més, la plataforma elèctrica E-GMP permet un terra pla i un aprofitament òptim de l'espai. L'habitabilitat es veu reforçada per elements com el sostre panoràmic, seients climatitzats, il·luminació ambiental personalitzable i sistemes acústics pensats per al confort de marxa.
La càrrega ràpida és un altre dels seus punts forts. Gràcies a una arquitectura de 800 V, pot recuperar del 10 el 80 % de la bateria en tot just 24 minuts mitjançant corrent continu de fins a 350 kW. Aquesta dada consolida l'Ioniq 9 com una opció viable tant per a viatges llargs com per a l'ús diari.
Amb un preu de partida de 69 300 € per a la versió RWD Star de 218 CV, i arribant fins als 87 500 € en la seva versió topi de gamma Ecalligraphy de 435 CV i sis places, el Hyundai Ioniq 9 es posiciona com una alternativa competitiva dins del segment prèmium elèctric. Crida especialment l'atenció la relació entre tecnologia, habitabilitat i preu davant altres models de referència.