Fa tot just uns anys era més que complicat, per no dir impossible, trobar una marca de cotxes Xina que vengués els seus models a Espanya. Tanmateix, amb l'entrada del joc de l'electrificació, són molts els fabricants que arriben des d'un dels principals mercats a nivell mundial amb la idea de conquerir les carreteres del vell continent.
I el cert és que són diverses les que ho estan aconseguint. El millor exemple d'això és segurament MG, la històrica marca britànica que ara està en mans del gegant asiàtic Saic Motors i que, amb els seus models de baix cost, està cada vegada robant-li més vendes a Dacia i posicionant-se millor als diferents mercats d'Europa.
Però un altre molt bon exemple de marques que segurament molts conductors desconèixer de però que a poc a poc estan dominant alguns dels segments és el fabricant xinès Lynk&Co, una marca que pot presumir de tenir ni més ni menys que el segon híbrid endollable més matriculat a Espanya en aquest 2022.
El Lynk&Co 01 continua sumant vendes a Espanya sense fer molt soroll
És cert que els híbrids endollables no té una quota de mercat molt destacable el nostre país, però també ho és que, el model PHEV més matriculat al nostre país, el Peugeot 3008, compta amb més vendes que el model elèctric dos vendes a Espanya, en aquest cas el Tesla Model 3. Quant a les xifres de la marca, Lynk&Co acumula més vendes ja a Espanya que fabricants amb molts anys a la seva esquena al nostre mercat com són Jaguar, Porsche, SsangYong o Subaru.
El 3008 acumula poc més de 100 vendes més de les que acumula el Lynk&Co 01, un model que basa el seu èxit en el seu sistema de subscripció mensual. En aquest cas, es tracta d'una subscripció per 550 euros al mes que, ull, permet a més llogar el cotxe per hores a través d'una aplicació, per la qual cosa es pot recuperar part de la inversió.
Quant a l'equipament, aquest 01 arriba de sèrie més que ben dotat, amb entre d'altres cosa, sensors d'aparcament perifèrics i aparcament automatitzat, instrumentació digital de 12,3," sistema d'entreteniment amb pantalla central de 12,7" i sostre solar panoràmic. El seu motor híbrid endollable de 261 cavalls de potència li permet tenir una autonomia en manera elèctrica de més de 61 quilòmetres, una xifra ja més que interessant per al dia a dia a les grans ciutats.