El nou Mitsubishi Grandis torna al mercat europeu reconvertit en un SUV compacte de fabricació nacional. Conserva la denominació que va popularitzar la marca en els anys 2000, però adaptada a una proposta més contemporània centrada en l'eficiència, l'habitabilitat i l'equipament. La seva producció es realitza en la planta de Valladolid, la qual cosa reforça el seu posicionament com a alternativa local en el competitiu segment dels híbrids.

Aquest model es basa en l'arquitectura CMF-B, compartida amb altres vehicles del grup Renault-Nissan-Mitsubishi. Gràcies a aquesta plataforma, el Grandis combina un enfocament urbà amb un nivell tecnològic actualitzat. S'oferirà inicialment amb dos sistemes de propulsió electrificats amb etiqueta ECO: un motor 1.3 turbo de 140 CV amb microhibridació de 12 volts (disponible amb caixa manual o automàtica de doble embragatge) i una variant híbrida convencional de 160 CV, formada per un motor de gasolina de 1.8 litres i dos motors elèctrics, gestionats per una caixa automàtica multimode.

 

Crida especialment l'atenció la versatilitat interior. Amb 4,41 metres de longitud i una distància entre eixos de 2,64 metres, l'habitacle ofereix un espai ampli i configurable. Els seients posteriors són lliscants fins a 160 mm, el que permet ajustar la capacitat del maleter entre 492 i 1.455 litres. En les versions més completes es pot incorporar un sostre de vidre que millora la sensació d'amplitud i lluminositat de l'habitacle.

En l'apartat tecnològic, el Grandis incorpora un quadre d'instruments digital (de 7 o 10 polzades segons versió), pantalla tàctil vertical de 10,4 polzades compatible amb serveis de Google, i sistemes de connectivitat d'última generació. També disposa d'un paquet complet d'assistents de seguretat activa, entre ells control de creuer adaptatiu amb funció de parada i arrencada, assistent de manteniment de carril, frenada automàtica posterior i detecció d'angle mort.

Un SUV híbrid familiar amb segell espanyol

La gamma del nou Grandis s'estructura en tres nivells d'acabat: Motion, Kaiteki i Kaiteki+. Des de la versió d'accés ja s'inclouen elements com sensors d'aparcament, càmera posterior, climatitzador i fars LED. A mesura que s'ascendeix al catàleg, s'incorporen funcions addicionals com seients calefactables, sistema de so Harman Kardon i carregador sense fil per a mòbils.

 

El comportament dinàmic està orientat al confort, amb una suspensió davantera tipus pseudo McPherson i un eix posterior semirígid que equilibren estabilitat i filtrat. En aquest sentit, es pot destacar que el Grandis compta amb una garantia de fàbrica de cinc anys o 100.000 quilòmetres, ampliable fins a vuit anys o 160.000 quilòmetres, el que reforça el seu enfocament de vehicle familiar durador.

Els preus a Espanya parteixen de 29.322 euros per a la versió microhíbrida Motion amb canvi manual. La mateixa motorització amb canvi automàtic DCT puja fins als 32.772 euros. Per la seva part, la versió híbrida de 160 CV arrenca en 33.540 euros, assolint els 40.390 euros en el seu acabat més complet. Amb aquesta estratègia, Mitsubishi busca posicionar el Grandis com una alternativa sòlida en el segment C-SUV híbrid, apostant per un disseny diferenciat, una fabricació nacional i una oferta equilibrada entre tecnologia, eficiència i espai.