A Kia són molt conscients de què, per molt que siguin des de fa ja un temps una de les marca de referència tant a Espanya com a nivell mundial, una de les principals diferències al mercat actual respecte al mercat de fa uns anys és que cada vegada són més els fabricants que arriben des d'Àsia per posar en un compromís a les marques més consolidades a les carreteres del vell continent.

El més comú en aquest sentit és que siguin molts els fabricants xinesos que estiguin apostant per posar a la venda models elèctrics a Europa, encara que això no significa que existeixin també opcions de marques que estan intentant endinsar-se al mercat europeu a través de models de combustió, entre altres coses perquè saben que continuen sent en el dia d'avui els models amb més impacte comercial.

 

Un bon exemple d'això és el fabricant MG, la històrica marca britànica que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors i que tenen models com el ZS i el HS dues de les seves millors armes per continuar guanyant quota de mercat a Europa.

Omoda, la marca xinesa que arribarà a Espanya

Però una de les marques que tant a Kia com en la resta de fabricants potents a nivell europeu més temen és Omoda, una de les marques del fabricant xinès Chery International, un dels principals fabricants de la Xina.

Ha estat precisament aquest fabricant és que ja ha confirmat que llançarà un dels seus models al nostre país, un model que arribarà primer a les Illes Canàries i més tard arribarà a la península. No és altre que l'Omoda 5, un SUV de mida compacta que, si bé és cert que encara no es coneix quins són els seus preus oficials, des del fabricant i apuntar que tindrà un preu molt competitiu, pel que segurament es quedarà un esglaó per sota del qual tenen grans homes com és el cas del Kia Sportage, el Peugeot 3008, el Nissan Qashqai o el Volkswagen Tiguan.

 

Si bé és cert que en un futur arribaran també inversions elèctriques, aquesta versió de combustió arribarà molt ben dotada de tots els sentits, especialment en el mecànic, amb un motor de gasolina de gairebé 200 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a un nivell d'equipament que no té res a envejar amb el qual compten els models més venuts de la seva categoria.

Un model que, tal com han apuntat des del fabricant, hauria d'arribar a les carreteres espanyoles abans que acabi aquest 2023, pel que probablement ja serà el 2024 quan començarà a sonar el cap entre els models amb millor relació qualitat preu del seu segment.