El Renault Arkana s'ha convertit en una de les grans alegries per a la marca francesa al país. Un model amb el qual|que el fabricant arrisco tenint en compte que va ser el primer SUV cupè generalista que es posava a la venda al mercat espanyol. Això sí, veient les seves xifres de vendes, sembla evident que l'aposta ha estat més que guanyadora.
L'Arkana va aconseguir l'any passat més de 10.000 articulacions acabant en una més que digna posició número 27, una posició que, per molt que estigui allunyada de les primeres, evidencia l'èxit d'aquest peculiar model nostre mercat.
Més enllà de tenir un disseny que crida molt l'atenció en comparació amb altres SUV del seu segment, en Renault van prendre la decisió de fer d'aquest Arkana un model amb etiqueta ECO en totes les seves versions, ja siguin les seves versions amb un sistema de micro hibridació lleugera o les seves versions amb un motor híbrid pur. El problema per a Renault és que ha estat precisament un de les seves marques rivals més directes, Citroën, la que ha aconseguit que un dels seus models estrella li hagi robat moltes vendes al seu Arkana.
El Citroën C4, un model amb més vendes a Espanya que el Renault Arkana
No és altre que el Citroën C4, un model que ha aconseguit matricular fins i tot més de 2000 unitats més que el Renault que s'ha convertit en un dels models més venuts de la marca francesa.
Si bé és cert que per mida l'Arkana és un model superior i que, a més, compta amb una gamma de motors més potents i amb un sistema de discriminació lleugera o hibridació amb el qual no compta el C4, es pot destacar que el Citroën té quant a idea de cotxe i disseny de les mateixes característiques que l'Arkana és a dir, un model amb una altura important respecte al terra, un disseny et preocupis en la seva part posterior i aquest aire de SUV que tan de moda està al nostre mercat.
Es pot destacar també que un factor que juga molt a favor del Citroën és la diferència respecte al regal quant al preu. I és que, tal com podem veure quecochemecompro.com, mentre que el Citroën més senzill es queda per sota de 20.000 €, la versió més bàsica del Renault supera els 28.000 euros, una diferència de preu molt notable que segurament ha provocat que siguin molts els que hagin optat pel C4 abans que per l'Arkana sabent això sí que és un model en algunes coses inferior.
