El MG ZS va ser, sense cap tipus de dubtes, la gran sorpresa del mercat espanyol en el passat 2023. I és que, si bé és cert que ja el 2022 aquest SUV xinès va començar a sortir el cap a les carreteres espanyoles, va ser en el passat 2023 quan va donar realment un cop a sobre de la taula i va acabar sent ni més ni menys que el quart cotxe més matriculat al nostre país.

L'èxit d'aquest model va ser tan notable que va ser el principal responsable que la marca britànica ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors augmentarà més d'un 300 % la seva xifra de vendes al nostre país. Com no podia ser d'una altra forma, i com va ocórrer al seu dia quan Dacia va arribar al nostre país, la més que agressiva campanya comercial de preus del fabricant xinès ha convertit aquest ZS en tota una referència entre aquells que busquen un SUV de mida urbana amb un preu realment sota.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, si bé és cert que continua sent un dels models més venuts en aquest 2024, de moment el MG ZS se situa en la sisena posició, és a dir, a perdut dues posicions respecte a la seva posició final en el passat 2023. Una petita caiguda que no preocupa excessivament el fabricant, encara que sí que preocupa que, tal com es va poder comprovar en les xifres de vendes del mes de març passat, hagi estat un dels seus rivals directes el que hagi acabat per davant.

El Kia Stonic supera el MG ZS

I aquest rival no és cap altre que el Kia Stonic, un dels models més senzills de la marca coreana però que es presenta com una alternativa molt interessant tant al MG ZS com al Seat Arona, models precisament pensats per a aquells que tenen un pressupost molt ajustat.

És cert que comptant amb totes les promocions actuals de les dues marques, la diferència de preu entre aquests dos models és d'uns 4000 €, amb un ZS que té un preu de partida que es queda just per sobre dels 14.000 € i un Kia que es queda just per sobre dels 18.000 €.

Això sí, com bé saben aquells que estan dubtant entre aquests dos models, el nivell de qualitat que té el Kia el situa un esglaó per sobre, a més de formar part d'una de les marques que sol acabar sempre les posicions més altes referent a fiabilitat, una cosa que en el cas de MG, sent una marca relativament nova al nostre mercat, és difícil de mesurar.

No és casualitat llavors que aquest Kia n'hagi acabat aquest passat mes de març en la sisena posició, és a dir, dos per davant d'un MG que, això sí, a nivell general sumant les vendes dels tres primers mesos, continua estant per davant.