El Subaru Crosstrek es posiciona com una de les opcions més intrigants del mercat actual. A primera vista, sembla un crossover convencional, però amaga un eficaç sistema de tracció total Symmetrical AWD, que el converteix en un tot terreny destacat fins i tot en superfícies lliscants. De cara a 2025, Subaru ha decidit fer un salt qualitatiu en eficiència, presentant una nova mecànica híbrida desenvolupada en col·laboració amb Toyota.

Fins ara, els intents d'hibridació de Subaru havien estat modestos, amb motors elèctrics de baixa potència i una limitada reducció de consums. Tanmateix, amb l'experiència adquirida al costat de Toyota en projectes com el Subaru BRZ i el Toyota GR86, la marca japonesa ha aconseguit crear una proposta híbrida única. En lloc d'adoptar directament una motorització del Toyota RAV4 o del Corolla, Subaru ha utilitzat la seva experiència per desenvolupar un sistema híbrid innovador.

Subaru Crosstrek 20251
Subaru Crosstrek 202

El sistema híbrid del Subaru Crosstrek no té res a envejar de Toyota

El nou motor híbrid del Crosstrek utilitza un motor bòxer de 2,5 litres amb cicle Atkinson, capaç de generar 164 CV. Aquest es combina amb un motor elèctric que eleva la potència total a 197 CV. L'energia del motor elèctric prové d'una bateria d'1,1 kWh, mentre que la seva lògica de funcionament segueix el model dels híbrids full-hybrid de Toyota, destacant pel seu rendiment i baix consum.

El sistema de transmissió també mereix una menció especial. Encara que Subaru el descriu com Lineartronic CVT, es tracta realment d'una e-CVT similar a la de Toyota, basada en engranatges planetaris. Aquest sistema ofereix una eficiència superior i s'adapta perfectament a les necessitats del motor híbrid.

Subaru Crosstrek 2025
Subaru Crosstrek 2025

Consumeix més, però ofereix altes capacitats per a la circulació off road

On Subaru realment marca la diferència és en el seu sistema de tracció total permanent Symmetrical AWD. Mentre que altres híbrids amb tracció total utilitzen un motor posterior independent, Subaru ha optat per mantenir un arbre de transmissió i caixa transfer, assegurant un rendiment tot terreny insuperable. Aquesta configuració, juntament amb el sistema X-Mode, permet al Crosstrek Hybrid destacar en terrenys complicats, encara que a costa d'un consum més gran.

L'interior del Crosstrek també està a l'altura. Inclou una instrumentació digital de 12,3 polzades i una pantalla tàctil central d'11,6 polzades, a més dels avançats sistemes d'assistència a la conducció EyeSight amb doble càmera frontal. Aquest nivell tecnològic reforça el seu atractiu tant per a l'ús diari com per a l'aventura.