Va ser fa tot just uns dies quan el màxim responsable d'Opel, Florian Huettl, va apuntar el següent: "Podrem oferir cotxes elèctrics per uns 25.000 euros. Amb la pròxima generació de les nostres plataformes. Estem treballant dur en això. Una cosa és segura: els cotxes elèctrics són cada vegada més barats".

Unes declaracions que no fan cap altra cosa que evidenciar que, més allà de què el pla de la marca alemanya de convertir-se en un referent entre aquells que busquin cotxes elèctrics amb una bona relació qualitat preu en el futur, els models actuals no poden presumir de ser precisament opcions barates, almenys no els elèctrics.

 

I és que cap tenir en compte que l'opció elèctrica més barata que podem trobar dins del catàleg de la marca alemanya és la versió elèctrica de l'Opel Corsa, que té un preu de partida que frega els 35.000 €. D'aquesta forma, aquest utilitari elèctric se situa al mateix nivell per preu que algunes de les millors versions de models de categoria superiors amb motors de combustió i fins i tot amb motors híbrids, per això costa tant implantar aquest tipus de models a les carreteres espanyoles.

El nou Opel Astra elèctric no és gens barat

En aquest sentit, si bé és cert que ja eren molts els que avisaven que el germà gran del Corsa elèctric, l'Astra elèctric, no anava a ser un model precisament barat, el fet que Opel ja hagi anunciat els seus preus i que la versió més bàsica se situa per sobre dels 40.000 € està provocant que siguin moltes les veus que assegurin que aquest model la tindrà realment complicat.

 

D'una banda perquè, per molt que arribi amb un disseny molt atractiu i amb una bateria que li permet tenir més de 400 km d'autonomia, és un model que té dos rivals molt importants per segment: el Volkswagen ID.3 i el MG4. Es pot tenir en compte a més que el MG4 pot presumir de costar la meitat d'aquest model i tenir unes prestacions similars, encara que 50 km menys d'autonomia no són pocs en aquest cas.

D'altra banda, es pot destacar també que per aquest preu de 40.000 € podem fer-nos avui dia ni més ni menys que amb un Tesla Model 3, un model millor en tots els sentits que aquest Opel Astra. Així, per molt que a la marca alemanya tinguin certes esperances en les vendes d'aquesta versió elèctrica del seu Astra, tot apunta que no serà fins que els preus baixin significativament que Opel no podrà presumir de ser una marca potent al mercat dels elèctrics.