Va ser fa ja molts anys quan molts es van sorprendre amb l'entrada en joc al mercat europeu d'un nou fabricant anomenat Smart, una nova marca fruit de la col·laboració de Mercedes i la marca de rellotges Swatch i que va introduir una sèrie de models al mercat pensats per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans ja que passaven per ser models molt més petits que la resta.

En aquest sentit, si bé és cert que en un inici van ser molts els que es van interessar per aquest tipus de cotxes, entre altres coses perquè hi havia opcions biplaça realment interessants per a un públic molt concret, amb el pas del temps la marca se'n va anar a poc a poc transformant i ampliant la seva gamma d'opcions.

 

De fet, els que han seguit de prop tots els passos d'aquest fabricant en els últims anys sap molt bé que la marca actual res té que veure amb la que va sortir al mercat fa ja uns anys, entre altres coses perquè ara forma parteix del gegant Geely i la seva aposta actual passa per models 100 × 100 d'elèctrics.

El Smart #5 debutarà al Saló de Beijing

I una de les grans novetats que tenen preparada a la marca farà el seu debut oficial en el qual és ja considerat com el saló de l'automòbil més important actualment, el que se celebrarà a partir de la propera setmana a Beijing, Xina.

Aquest model no serà cap altre que el Smart #5, un model que no fa cap altra cosa que evidenciar l'enorme pas endavant que ha fet de la marca en tots els sentits però sobretot a nivell de disseny i de concepte de cotxe ja que, com bé podem veure alguns esbossos que ja circulen per la xarxes socials, aquest #5 serà el Smart més gran de la seva història, un SUV pensat per a aquelles famílies que busquen un model 100 × 100 d'elèctrics amb un toc prèmium.

 

Malgrat que haurem d'esperar evidentment a la presentació oficial per conèixer tots els detalls d'aquest model, ja se sap que comptarà amb dues versions mecàniques, una d'elles molt potent i que arribarà amb el cognom Brabus. No s'espera que sigui un model precisament barat, però no seria estrany que, tenint en compte que aquest tipus de models tenen cada vegada més èxit, sobretot al mercat de la Xina, aquest pròxim #5 marqués un abans i un després a la marca.