És més que evident que, a nivell d'estatus i sobretot a nivell de preus, les diferències actuals entre les marques generalistes i les marques prèmium continuen sent més que notables.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que en els últims anys molts fabricants generalistes han donat passos molt importants cap a davant referent al disseny, la tecnologia i les qualitats dels seus models, especialment en les versions més altes dels seus millors models, de tal manera que ara són molts els models generalistes que no tenen tampoc gaire que envejar alguns models prèmium en aquest sentit.

 

Un bon exemple són dues de les novetats més importants de Skoda en els últims temps, les noves generacions tant del Superb com del Kodiaq, dos models que representen dues de les millors opcions dins del catàleg d'un fabricant que va deixar de ser una marca low-cost fa ja molt temps i va apostar, de la mà del grup Volkswagen, per fer un salt endavant a nivell de qualitat.

La interessant novetat en el canvi automàtic de Skoda

El que segurament molt pocs s'esperaven és que fos precisament Skoda, una marca generalista, la que s'inventarà una solució molt interessant referent a les seves transmissions automàtiques. En aquest sentit, es pot tenir en compte que aquest tipus de novetats solen arribar de la mà de les prèmium, per això la sorpresa ha estat enorme per a molts.

 

Tal com saben els que s'han interessat per les noves generacions tant de la berlina com del SUV, una de les principals novetats és que, més enllà que són els models que han dit adeu definitiu a la transmissió manual, el selector de marxes de transmissió automàtica no es troba al pilar central, sinó que es troba situat en una palanca darrere del volant, una mica habitual en molts cotxes elèctrics.

No ha estat altre que el responsable del disseny interior dels Skoda, Dimitrios Darkoudis, el que ha explicat aquesta novetat apuntant que "els canvis automàtics acabaran imposant-se pels avantatges en eficiència que suposen davant els manuals, però també és una manera d'acostumar al conductor als futurs cotxes elèctrics, en els quals només controlarà l'elecció en un mínim de casos."