Va ser fa ja uns quants anys quan Mercedes va presentar un model conceptual que estava cridat a marcar el camí el que es refereix a disseny d'alguns dels models del fabricant alemany. Això sí, no van ser pocs els que, per molt que a rentar el prototip en concret, van deixar molt clar que, com ha passat tantes vegades en la indústria d'automòbil, la versió de producció final d'aquest model no s'anava a assemblar precisament gaire al model conceptual.
Tanmateix, tan sols fa falta veure el nou Mercedes CLA per adonar-se que la marca alemanya ha encertat de ple referent al disseny, posant a la venda un model que compta amb l'últim en tecnologia del fabricant tant a nivell d'equipament com de mecànica, en aquest cas 100 × 100 elèctrica, com sobretot a nivell de disseny, sent segurament una de les opcions més interessants que podem trobar al mercat actual.
De moment no està la venda a Espanya, però el fet de saber els preus que ha fixat el Mercedes a Bèlgica, un mercat que té un IVA similar a què té el nostre país, ja fa preveure de forma clara quant costaran les primeres versions que es posin a la venda d'aquest nou Mercedes al nostre país, i realment estem davant de preus interessants ateses les característiques d'aquest model.
El Mercedes CLA no és barat, però és molt top
Les dues versions que s'han posat ja la venda a Bèlgica es queden per sota dels 60.000 €, un preu que evidentment no és sota i que el deixa fora de la immensa majoria de pressupostos dels conductors espanyols, però es pot tenir en compte que estem davant d'un model que arriba extremadament bé dotat en tots els sentits, tant a nivell de tecnologia i d'equipament, sobretot a nivell de motor.
Més enllà que la potència del seu motor sigui de 272 cavalls, prou potència per convertir aquest model en una opció molt atractiva quant a prestacions, un dels seus grans arguments és que el seu bateria li permet tenir ni més ni menys que 792 km d'autonomia amb una sola càrrega i, sobretot, poder recarregar el 80 % de bateria en 30 minuts i aconseguir fins a 300 km d'autonomia en tan sols 10 minuts de càrrega en un carregador de 320 kw, una velocitat de recàrrega realment interessant que fa oblidar alguns dels principals problemes dels elèctrics.
Sens dubte estem davant d'una de les grans aparicions de les marques prèmium en els últims temps, un model que ha generat molts aplaudiments en l'apartat d'estètic i que a més compta amb l'últim en tecnologia de la marca alemanya, pel que no seria estrany que es convertís en una opció reeixida entre els VIP.